ژست عکاسی
در زمان عکاسی به کارگیری یک فیگور جذاب و همچنین تنظیم وضع و حالت و ترتیب نشستن مدلها موجب زیبایی و ملاحت عکسهای تهیه شده میگردد. تا هنگامی که شما از قابلیت انعطاف جسمی مطلوب ، تبسمی گیرا و دل نشین و حرکات مدیریت شده اعضای بدن خود در مقابل دوربین عکاسی ، بهره مند باشید قادرید سوا از این که چه نوع لباسی را پوشیدهاید و از چه آرایش و مدل مویی استفاده کردهاید ، از تصاویری جذاب ، بی نقص و حرفهای برخوردار شوید.
آموزش ژست عکاسی مدلینگ
مدل و حالت مو برای عکاسی مدلینگ
همه ی ما معمولاً به مدل و حالت موهای خود زیاد توجهی نداریم و از تاثیر گیرا و اثربخش آن بی اطلاع هستیم. در صورتی که مدل شما از موهای بلندی برخوردار باشد ولی حالت و وضعیت مناسبی نداشته باشد ، نخستین موردی که نگاه همگان را به طرف خود جذب مینماید حالت و موی نامتناسب و ناپسند وی می باشد.
به طور کلی ابداً قانون و اساس به خصوصی جهت شناسایی و تعیین عالیترین مدل و حالت مو وجود ندارد و هر فردی امکان دارد با مدل و حالت موی مخصوص به خود عالی و جذاب به نظر برسد. لازم به ذکر است که نبایست هرگز موهای بلند خود را بر روی شانه ها رها سازید. این حالت عکسهای شما را بدمنظر خواهد ساخت ، بنابراین میبایست اندکی حالت و مدل موها را عوض نمایید. ۵ مورد متفاوت زیر را قادرید در مورد ژست در عکاسی مدلینگ آزمایش نمایید:
- قرار دادن و رهاسازی مو به پشت شانهها
- قرار دادن و رهاسازی مو به جلوی شانهها
- قرار دادن و رهاسازی مو به طرف سمت راست شانه
- قرار دادن و رهاسازی مو به طرف سمت چپ شانه
- جمع کردن و یا بستن مو
شما قادرید هریک از این حالتها را در وضعیتهای گوناگون به کار بگیرید. برای نمونه ، در صورتی که میخواهید عکاسی پرتره انجام دهید پیشنهاد میشود که جزئیات چهره مدل زیادتر مشهود و پیدا باشد. بدین سبب حالت اول و پنجم گزینهی مناسبی در این مورد است. در صورتی که سر سوژه بیمو میباشد ، از چشم انداز و جهت گیری پایینتر از صورت عکاسی را انجام دهید تا میزان اندکتری از موهای مدل دیده شود و از نورپردازی و فلاش بر روی مو و سر وی خودداری نمایید.
حالت و وضعیت دستها در ژست عکاسی مدلینگ
اغلب افراد در زمان عکاسی دستان خود را به طور ساده در کنار خود رها میسازند که این حالت به سبب فشار و حالت ایجاد شده بر بروی بازوان موجب میشود بازوان فرد از وضعیت عادی پهنتر به چشم آید و همچنین موجب نشان دادن حالت کسلی و بیحالی در تصویر میشود و جلوه و نمود مناسب و خوشایندی در عکسها ایجاد نمیشود. به منظور برطرف نمودن این مسائل قادرید دستان خود را اندکی از تنهی خود جدا سازید و اندکی خمیدگی به آنها بدهید و در صورتی که عکاسی به صورت نشسته انجام میگیرد حالت دستهای تان را ثابت و خشک نگه ندارید.
حالت و وضعیت شانهها ژست عکاسی مدلینگ
در صورتی که به حالت مستقیم در مقابل کادر دوربین عکاسی قرار بگیرید حالت تنه و اندام شما خشنتر و برجسته تر از وضعیت طبیعی بدن نشان داده خواهد شد. شاید این حالت برای افراد ورزشکار ژست مناسب و خوشایندی باشد ولی جهت ژست سایر افراد و مدلها خوشایند و خوش نما نخواهد بود. پیشنهاد می شود بدین منظور شانه ها را اندکی به سمت راست و یا چپ حرکت دهید تا جذابیت و خوش اندامی شما به درستی مشهود و نمودار گردد. همچنین میتوانید از این حالت برای لاغرتر به چشم آمدن سوژه تان استفاده کنید.
حالت بینی
مورد ضروری دیگری که میبایست در ژست چهره و رخ مدل به آن توجه داشت ، دقت به یک قاعدهی اساسی دربارهی بینی مدل است. در صورتی که عکاسی از سوژهی مورد هدف از مقابل و پیش رو نباشد و از اندکی تغییر جهت برخوردار باشد ، میبایست دقت کرد که بینی نباید از چارچوب چهره و رخ فرد خارج شود. چرا که این امر موجب می گردد تا بینی شما پهن تر و نوک تیزتر از وضعیت طبیعی آن به چشم آید. در صورتی که سوژه شما از بینی برجستهای برخوردار است از وی درخواست کنید تا به طور مستقیم به کادر دوربین نگاه بی اندازد و از جهت گیری اندکی پایین تر عکاسی را انجام دهید تا بینی وی خیلی بزرگ به چشم نیاید.
حالت چشمها در ژست عکاسی مدلینگ
در صورتی که قصد دارید تصویری نیمرخ و یا تمام رخ را ثبت نمایید ضمن این که سوژه به کادر دوربین نگاه نکند ، می بایست دقت کنید که در این حالت سفیدی چشمهای سوژه بیشتر از اندازه نرمال به نظر نیاید. عکاس بدین مقصود می بایست از اشیای معینی بهره بگیرد تا دورنمای چشمان فرد را تنظیم کند. در تنظیم حالت چشمها میبایست دقت کنید که چشمها را زیاد باز و گشاد نکنید چرا که این حالت جدا از این که جذابیت چشمانتان را از بین می برد همچنین حس بهت و حیرت را به بیننده القا خواهد نمود. نکته دیگری این که از خمار نمودن و کوچک کردن چشمانتان بپرهیزید چرا که این حالت نیز سبب میشود چشمهای تان کوچکتر از حالت طبیعی به چشم آید و حالت تردید را به بیننده القا خواهد نمود. بهترین حالت ، حالت طبیعی خود چشمان شماست.
حالت و وضعیت تنه و بدن
بدون شک افراد تمایل دارند که خوش اندامتر و لاغرتر به چشم آیند. یکی از سبک ها و ژست های رایج در میان مدلهای ماهر، ژست دست به کمر میباشد. ولی در این حالت میبایست دقت نمود میان دستها و تنهی خود فاصله و جای خالی لازم را برقرار سازید ، به گونه ای که این فاصله و فضا به نحو مطلوبی مشهود باشد. هرگز حالت و ژستی را انجام ندهید که حالت اندامتان غیرعادی و مصنوعی به چشم آید. ذکر این نکته ضروری است که انحنا و انحراف و چرخش بدن و تنه می بایست مشابه حرف S باشد.
حالت و وضعیت سر و گردن در ژست عکاسی مدلینگ
در وضعیت عادی سر و گردن به صورت رایج و طبیعی اندکی به یک طرف کج میشود. از این رو در صورتی که قصد دارید تصویری عادی و طبیعی تهیه و ثبت نمایید توجه داشته باشید که می بایست سر و گردن سوژه را اندکی حرکت و چرخش دهید. در صورتی که سر را اندکی به طرف بالا حرکت دهید بینی را اندکی کوچک خواهید نمود و ناحیه گردن را گسترش خواهید داد تا معضل برجستگی زیر گلو نیز زیاد دیده نشود.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد عکاسی مدلینگ به این صفحه مراجعه نمایید.
همچنین می توانید برای کسب اطلاع در مورد عکاسی صنعتی به این صفحه مراجعه نمایید.
ژست عکاسی
در زمان عکاسی به کارگیری یک فیگور جذاب و همچنین تنظیم وضع و حالت و ترتیب نشستن مدلها موجب زیبایی و ملاحت عکسهای تهیه شده میگردد. تا هنگامی که شما از قابلیت انعطاف جسمی مطلوب ، تبسمی گیرا و دل نشین و حرکات مدیریت شده اعضای بدن خود در مقابل دوربین عکاسی ، بهره مند باشید قادرید سوا از این که چه نوع لباسی را پوشیدهاید و از چه آرایش و مدل مویی استفاده کردهاید ، از تصاویری جذاب ، بی نقص و حرفهای برخوردار شوید.
آموزش ژست عکاسی مدلینگ
مدل و حالت مو برای عکاسی مدلینگ
همه ی ما معمولاً به مدل و حالت موهای خود زیاد توجهی نداریم و از تاثیر گیرا و اثربخش آن بی اطلاع هستیم. در صورتی که مدل شما از موهای بلندی برخوردار باشد ولی حالت و وضعیت مناسبی نداشته باشد ، نخستین موردی که نگاه همگان را به طرف خود جذب مینماید حالت و موی نامتناسب و ناپسند وی می باشد.
به طور کلی ابداً قانون و اساس به خصوصی جهت شناسایی و تعیین عالیترین مدل و حالت مو وجود ندارد و هر فردی امکان دارد با مدل و حالت موی مخصوص به خود عالی و جذاب به نظر برسد. لازم به ذکر است که نبایست هرگز موهای بلند خود را بر روی شانه ها رها سازید. این حالت عکسهای شما را بدمنظر خواهد ساخت ، بنابراین میبایست اندکی حالت و مدل موها را عوض نمایید. ۵ مورد متفاوت زیر را قادرید در مورد ژست در عکاسی مدلینگ آزمایش نمایید:
- قرار دادن و رهاسازی مو به پشت شانهها
- قرار دادن و رهاسازی مو به جلوی شانهها
- قرار دادن و رهاسازی مو به طرف سمت راست شانه
- قرار دادن و رهاسازی مو به طرف سمت چپ شانه
- جمع کردن و یا بستن مو
شما قادرید هریک از این حالتها را در وضعیتهای گوناگون به کار بگیرید. برای نمونه ، در صورتی که میخواهید عکاسی پرتره انجام دهید پیشنهاد میشود که جزئیات چهره مدل زیادتر مشهود و پیدا باشد. بدین سبب حالت اول و پنجم گزینهی مناسبی در این مورد است. در صورتی که سر سوژه بیمو میباشد ، از چشم انداز و جهت گیری پایینتر از صورت عکاسی را انجام دهید تا میزان اندکتری از موهای مدل دیده شود و از نورپردازی و فلاش بر روی مو و سر وی خودداری نمایید.
حالت و وضعیت دستها در ژست عکاسی مدلینگ
اغلب افراد در زمان عکاسی دستان خود را به طور ساده در کنار خود رها میسازند که این حالت به سبب فشار و حالت ایجاد شده بر بروی بازوان موجب میشود بازوان فرد از وضعیت عادی پهنتر به چشم آید و همچنین موجب نشان دادن حالت کسلی و بیحالی در تصویر میشود و جلوه و نمود مناسب و خوشایندی در عکسها ایجاد نمیشود. به منظور برطرف نمودن این مسائل قادرید دستان خود را اندکی از تنهی خود جدا سازید و اندکی خمیدگی به آنها بدهید و در صورتی که عکاسی به صورت نشسته انجام میگیرد حالت دستهای تان را ثابت و خشک نگه ندارید.
حالت و وضعیت شانهها ژست عکاسی مدلینگ
در صورتی که به حالت مستقیم در مقابل کادر دوربین عکاسی قرار بگیرید حالت تنه و اندام شما خشنتر و برجسته تر از وضعیت طبیعی بدن نشان داده خواهد شد. شاید این حالت برای افراد ورزشکار ژست مناسب و خوشایندی باشد ولی جهت ژست سایر افراد و مدلها خوشایند و خوش نما نخواهد بود. پیشنهاد می شود بدین منظور شانه ها را اندکی به سمت راست و یا چپ حرکت دهید تا جذابیت و خوش اندامی شما به درستی مشهود و نمودار گردد. همچنین میتوانید از این حالت برای لاغرتر به چشم آمدن سوژه تان استفاده کنید.
حالت بینی
مورد ضروری دیگری که میبایست در ژست چهره و رخ مدل به آن توجه داشت ، دقت به یک قاعدهی اساسی دربارهی بینی مدل است. در صورتی که عکاسی از سوژهی مورد هدف از مقابل و پیش رو نباشد و از اندکی تغییر جهت برخوردار باشد ، میبایست دقت کرد که بینی نباید از چارچوب چهره و رخ فرد خارج شود. چرا که این امر موجب می گردد تا بینی شما پهن تر و نوک تیزتر از وضعیت طبیعی آن به چشم آید. در صورتی که سوژه شما از بینی برجستهای برخوردار است از وی درخواست کنید تا به طور مستقیم به کادر دوربین نگاه بی اندازد و از جهت گیری اندکی پایین تر عکاسی را انجام دهید تا بینی وی خیلی بزرگ به چشم نیاید.
حالت چشمها در ژست عکاسی مدلینگ
در صورتی که قصد دارید تصویری نیمرخ و یا تمام رخ را ثبت نمایید ضمن این که سوژه به کادر دوربین نگاه نکند ، می بایست دقت کنید که در این حالت سفیدی چشمهای سوژه بیشتر از اندازه نرمال به نظر نیاید. عکاس بدین مقصود می بایست از اشیای معینی بهره بگیرد تا دورنمای چشمان فرد را تنظیم کند. در تنظیم حالت چشمها میبایست دقت کنید که چشمها را زیاد باز و گشاد نکنید چرا که این حالت جدا از این که جذابیت چشمانتان را از بین می برد همچنین حس بهت و حیرت را به بیننده القا خواهد نمود. نکته دیگری این که از خمار نمودن و کوچک کردن چشمانتان بپرهیزید چرا که این حالت نیز سبب میشود چشمهای تان کوچکتر از حالت طبیعی به چشم آید و حالت تردید را به بیننده القا خواهد نمود. بهترین حالت ، حالت طبیعی خود چشمان شماست.
حالت و وضعیت تنه و بدن
بدون شک افراد تمایل دارند که خوش اندامتر و لاغرتر به چشم آیند. یکی از سبک ها و ژست های رایج در میان مدلهای ماهر، ژست دست به کمر میباشد. ولی در این حالت میبایست دقت نمود میان دستها و تنهی خود فاصله و جای خالی لازم را برقرار سازید ، به گونه ای که این فاصله و فضا به نحو مطلوبی مشهود باشد. هرگز حالت و ژستی را انجام ندهید که حالت اندامتان غیرعادی و مصنوعی به چشم آید. ذکر این نکته ضروری است که انحنا و انحراف و چرخش بدن و تنه می بایست مشابه حرف S باشد.
حالت و وضعیت سر و گردن در ژست عکاسی مدلینگ
در وضعیت عادی سر و گردن به صورت رایج و طبیعی اندکی به یک طرف کج میشود. از این رو در صورتی که قصد دارید تصویری عادی و طبیعی تهیه و ثبت نمایید توجه داشته باشید که می بایست سر و گردن سوژه را اندکی حرکت و چرخش دهید. در صورتی که سر را اندکی به طرف بالا حرکت دهید بینی را اندکی کوچک خواهید نمود و ناحیه گردن را گسترش خواهید داد تا معضل برجستگی زیر گلو نیز زیاد دیده نشود.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد عکاسی مدلینگ به این صفحه مراجعه نمایید.
همچنین می توانید برای کسب اطلاع در مورد عکاسی صنعتی به این صفحه مراجعه نمایید.
نابسامانی های اقتصادی هر کشوری مردم را نسبت به آینده نگران می کند.
این مسئله در کشور ما نیز دیده می شود. در چنین شرایطی مردم ممکن است با هر تبلیغ یا قرعه کشی و جایزه ای ترغیب شوند که این روش را امتحان کنند تا با جایزه ای که به دست می آورند مشکلات مالی خود را یک شبه بر طرف کنند. این مورد تا کنون به وفور دیده است ، به ویژه اگر پای جایزه گران قیمتی مانند خودرو یا چندین میلیون پول در میان باشد مردم بیشتر وسوسه می شوند که در این قرعه کشی شرکت کنند.
همین انگیزه و رغبت مردم موجب شده است برخی از شرکتها به محض اینکه به فکر بالا بردن فروش خود می افتند به سرعت به راه اندازی یک قرعه کشی و جایزه باشند. اما چند درصد احتمال دارد از میان هزاران یا میلیون ها انسان که در قرعه کشی شما نیز برنده شوید ؟ اگر به قانون احتمالات مراجعه کنیم خواهیم دید که این احتمال بسیار ضعیف است. اکثر افرادی که در این قرعه کشی ها شرکت می کنند معمولاً هیچ جایزه ای را نمی برند.
پس اگر این قرعه کشی ها را چند بار شرکت کنند و هیچ جایزه ای نبرند کم کم نسبت به آن شرکت و محصولاتش بد بین می شوند. آنها نه تنها از آن محصول خریداری نمی کنند بلکه به دیگران نیز این احساس و فکر را خود منتقل می کنند و آنها را از خرید آن محصول منصرف می کنند. اگر به فکر این هستید که این احساس منفی و سرخوردگی را هیچ گاه در مشتریان خود ایجاد نکنید پس بهتر است از ترفند قرعه کشی در موقعیتهای مناسب استفاده کنید و مدام به فکر استفاده از این روش نباشید. بهتر است از روشهای خلاقانه دیگری برای افزایش فروش خود استفاده کنید.
یکی از این روش ها می تواند این باشد که شما درصد هر چند اندکی از تخفیف روی تمامی محصولات خود در نظر بگیرید. همان هزینه ای که قرار بود برای جایزه های گران قیمت در تعداد محدود یک یا دو عدد در نظر بگیرید ، همان هزینه را برای تمامی محصولات و مشتریان خود بدون شرکت در قرعه کشی و انتظار برای نتیجه گیری از شرکتشان در قرعه کشی در نظر بگیرید. با این کار نه تنها همه مشتریان شما از این امتیاز و فرصت می توانند به صورت مساوی بهره مند شوند بلکه به محض خرید از محصول شما شامل این امتیاز و فرصت مناسب می شوند و نیازی نیست شانس خود را امتحان کنند و در نهایت نیز نا امید شوند.
اگر چنین روشهایی را جایگزین قرعه کشی کنید می توانید احساس مثبت و خوبی را در ذهن تمامی مشتریان خود ایجاد کنید. ایجاد احساس بد بینی در مشتریان می تواند یکی از بدترین ضربه هایی باشد که خودتان با انتخاب روشهای نا مناسب برای فروش محصولاتتان به کسب و کار خود وارد می کنید. به ویژه هم اکنون که در آستانه شروع سال جدید هستیم و ممکن است کسب و کارها از این فرصت برای اینکه بتوانند فروش بالاتری داشته باشند استفاده کنند. در حالی که یکی از نامناسب ترین زمان ها برای راه اندازی قرعه کشی دقیقاً همین زمانهای حساس و ویژه است .
زیرا مردم به دلیل گران بودن کالاها و خرج زیادی که در آستانه سال جدید دارند وسوسه می شوند که در این قرعه کشی ها شرکت کنند ، بلکه بتوانند بخشی از مخارج خود را به یکباره جبران کنند. اما این مسئله را در نظر نمی گیرند که چند درصد احتمال دارد که در این مسابقات یا قرعه کشی ها برند شوند. بنابراین نه تنها به مقصود خود نمی رسند بلکه ممکن است به دلیل شرکت در قرعه کشی ، بخشی از بودجه خود را صرف خرید این محصولات کرده باشند و در نهایت به این نتیجه برسند که کار اشتباهی انجام داده اند و احساس منفی نسبت به شما و محصولتان پیدا می کنند.
از نظر مشاوره بازاریابی ، رعایت کردن این موارد و در نظر گرفتن مشتریان به عنوان عنصر مهمی که موجب حیات یا از بین رفتن کسب و کار شما می شود موجب می شود مشتریان همیشه نسبت به شما خوشبین باشند و این مسئله برای حیات کسب و کار شما بسیار ضروری است.
موضوع مرتبط
تکنیکهای کاهش معایب خریدهای اینترنتی با هدف بالا بردن اعتماد مشتریان
مشاوره بازاریابی اینترنتی
The post با انتخاب روشهای نادرست ، مشتریان را نسبت به خود بدبین نکنید ! appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.