آخرین اخبار از طراحی

هر چقدر زمان به جلو حرکت می کند بسیاری از موضوعات اجتماعی ، فرهنگ و باورهای مردم نیز دستخوش تغییرات می شود.

کودکی که در ایران در سال ۱۳۸۰ متولد شده است بسیار متفاوت از والدینی که در دهه ۵۰ و ۴۰ یا ۶۰ متولد شده اند می اندیشد. تغییر در اندیشه و باورهای نسل جدید ، بسیاری از زمینه ها از جمله صنایع مختلف به ویژه پوشاک را تحت تأثیر قرار داده است. از آنجا که بیشتر جمعیت جهان ، جمعیت جوان هستند به همین دلیل امروزه بازاریابی برای این نسل به ویژه در زمینه پوشاک اهمیت زیادی پیدا کرده است.

علاوه بر تغییر سلیقه و باورهای این نسل ، بسترهای حضور آنها نیز بسیار متفاوت می باشد. به عنوان مثال ، یکی از تغییرات عمده ای که در بازاریابی امروزه به وجود آمده است بازاریابی دیجیتالی و حرکت سریع دنیا به آن سمت است و علت اصلی آن حضور افراد در این شبکه ها و فضاها ، به ویژه افراد جوان است.

یکی از صنایعی که به شدت از این اوضاع تأثیر پذیرفته است ، صنعت پوشاک است. در این مقاله سعی داریم به تغییراتی که در بازاریابی این صنعت باید ایجاد کنید تا بتوانید در جذب نسل جدید موفق باشید بپردازیم.

چگونه می توانیم در بازاریابی پوشاک موفق باشیم؟

یک) علاقه به خدمات آنلاین

یکی از ویژگیهایی که نسل جدید دارند این است که بتوانند خدمات یا کالاهای مورد نیاز خود را به راحت ترین و سریع ترین طریق دریافت کنند. به همین دلیل است که گرایش آنها به خدمات اینترنتی بسیار بیشتر است.

آنها حوصله نسل های قبل برای رفتن به بازار یا یافتن کالاهای مورد نیاز خود را ندارد. ترجیح می دهند با یک سرچ در اینترنت یک اطلاعات کلی از بازار و محصول مورد نیازشان به دست آورند و  با فشار دادن چند کلید آن را به راحتی خریداری کنند. بنابراین ، توجه به این ویژگی مهم این نسل می تواند در موفقیت و آینده بازاریابی پوشاک نقش بسزایی داشته باشد.

دو) انحصار طلبی

یکی دیگر از ویژگیهای بسیار مهم نسل جدید این است که آنها تمایل به انحصار طلبی دارند. آنها تمایل دارند از هر شیء یک نسخه منحصر به فرد آن را داشته باشند. آنها می خواهند به شکل بسیار خاص و منحصر به فردی در میان دیگران ظاهر شوند.

از طرفی این نسل در به اشتراک گذاشتن اطلاعات خود بیش از نسلهای دیگر تلاش می کند. آنها علاقه دارند اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند تا به هدف مورد نظر خود برسند. بنابراین شما به عنوان یک بازاریاب برای صنعت پوشاک می توانید از این اطلاعات برای اهداف بازاریابی خود به خوبی استفاده کنید.

سه) تمایل به نمایش دادن خود

 مشاوره بازاریابی می گوید یکی از ویژگیهایی که در نسل جدید به شدت مشاهده می شود تمایل به نمایش گذاشتن خود است. به همین دلیل است که نوع پوشاک و آرایش این نسل بسیار متفاوت شده است. بهتر است این تمایلات را به خوبی رصد کنید تا به اطلاعات مفید و مناسبی دست پیدا کنید.

چهار) وابستگی به گوشی همراه

امروزه گوشی های تلفن همراه یکی از چیزهایی است که نسل جدید بسیار به آن وابسته هستند. تحقیقات متعددی که انجام شده نشان می دهد نزدیک به ۸۰ درصد جوانان به شکل اعتیاد گونه به موبایل خود وابسته هستند. بهتر است طراحی و ساخت اپلیکیشن های موبایل ، هم برای سیستم عامل اندروید و هم IOS بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

سعی کنید تمامی سرویس هایی که می توان از طریق این ابزارها ارائه داد را بشناسید و توانایی و تخصص خود را در آن حوزه افزایش دهید. همچنین استفاده از فن آوریها یکی از مواردی است که حتماً باید جدی گرفته شود.

پنج) رو راست باشید

نسل جدید چندان تمایلی به پذیرفتن توجیه های نسل های قبل ندارند. آنها تمایل دارند هر چیزی در شفاف ترین شکل ممکن اتفاق بیافتد. بنابراین اگر سرو کار شما با نسل جدید است حتماً این واقعیت را ملاک قرار دهید و سعی کنید در هر مرحله از بازاریابی یا تولید محصول با این نسل شفاف و با صداقت رفتار کنید.


موضوع مرتبط :

نگرانی مشتریانتان در مورد فروشگاه های آنلاین پوشاک را کم کنید!

 

نظر شما

The post تغییرات شگرف در بازاریابی پوشاک appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

Oil prices fell for a second day on Wednesday, weighed down by concerns that surging Covid-19 cases in India will drive down fuel demand in the world's third-biggest oil importer. Brent crude futures for June declined 29 cents, or 0.4%, to $66.28 a barrel, after dropping 48 cents on Tuesday,...
A 5.9-magnitude earthquake which hit the southern province of Bushehr on Sunday partially damaged facilities of Gachsaran Oil and Gas Company. Houshang Seidali, head of the company, the temblor collapsed a celling at the Goureh pump station and a turbine stopped functioning, the Persian-language...
Oil prices were lower on Monday as rising coronavirus infections in India and other countries prompted concerns that stronger measures to contain the pandemic will hit economic activity, along with demand for commodities such as crude. Brent crude was down 17 cents, or 0.3%, at $66.60 a barrel,...

امروزه استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی از جذابیت زیادی برای بازاریابی در هر زمینه ای برخوردار است.

هر کسب و کاری که شروع به فعالیت می کند به اولین چیزی که می اندیشد ، بازاریابی از طریق اینترنت است. به همین دلیل رقبا در این بازار بسیار زیاد است. حتی می توانیم یک شرکت نوپا و ناشناس را یک رقیب توانا برای خود بدانیم چرا که اینترنت این فضا را فراهم کرده است که همه کسب و کار در کنار یکدیگر به فعالیت بپردازند و از فرصتهای تقریباً برابر برخوردار باشند. به همین دلیل اکیداً توصیه می شود از بازاریابی اینترنتی غافل نشوید.

بر اساس تجربه مشاوره بازاریابی ، یکی از کسب و کارهایی که طرفداران بسیاری دارد ، رستورانها یا غذاخوریها و کافه ها هستند. همه افراد تمایل دارند اوقاتی را در این رستورانها صرف کنند که علاوه بر مصرف غذاهای مورد علاقه خود بلکه لحظات خوشایندی را در کنار دوستان یا سایر افراد داشته باشند.

اما همانطور که بالاتر نیز گفته شد رقابت در تمامی بازارها بسیار بالاست. اگر کافه یا رستورانی دارید که به دنبال جذب مشتری و بازاریابی برای آن هستید ، اولین توصیه ای که به شما داریم این است که حتماً در زمینه بازاریابی از فرصتهای اینترنتی و شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

چرا که بسیاری از افراد اطلاعاتی از نوع فعالیت ، محل کار یا کیفیت کار شما ندارند ، اما با یک بازاریابی اینترنتی و با کمک گرفتن از شبکه های اجتماعی می توانید بازاریابی خوبی راه بیاندازید. در این مقاله نکته ها و تکنیکهایی را به شما خواهیم گفت که می تواند در بازاریابی بسیار کمک کننده باشد.

یک) نشان دهید در آشپرخانه شما چه خبر است

بسیاری از افرادی که قصد رفتن به رستوران دارند یا فقط می خواهند غذایی را از رستوران خریداری کنند و به منزل یا محل کار خود ببرند تمایل دارند یک غذای تمیز و مناسبی تهیه کنند. به همین دلیل برای بسیاری از آنها مهم است که در چه فضایی این غذاها درست می شوند.

از طرفی ، برخی دیگر از افراد نیز از سر کنجکاوی تمایل دارند بدانند غذاهای خوشمزه ای که می خورند در کجا تهیه و پخته شده است. پاسخ دادن به این درخواست یا کنجکاوی مشتریان و مخاطبان می تواند بسیار ارزنده باشد و در ثانی ، اهمیت دادن شما به مشتریان را نشان دهد. بهتر است از آشپرخانه رستوران خود تصاویر جذابی را تهیه کنید و در شبکه های اجتماعی و صفحات وب سایت خود منتشر کنید.

قطعاٌ این تصاویر کمک بسیاری به مشتریان شما خواهد کرد تا فعالیت شما و نحوه تهیه غذاهای خوشمزه را بدانند. در ثانی این تصاویر برای افرادی که به امر بهداشت اهمیت زیادی می دهند به گونه ای که ممکن است از غذا خوردن در رستورانها ممانعت کنند ، نشان می دهد که شما در بهترین شرایط به طبخ غذا می پردازید و امر بهداشت برای شما نیز بسیار مهم است.

دو) به بازخوردها توجه کنید

اگر صفحاتی را در شبکه های اجتماعی یا وب سایت خود طراحی کرده اید حتماً بازخوردهایی را از طرف مشتریان یا سایر افراد دریافت می کنید. سعی کنید بازخوردهای آنها را با دقت مطالعه کرده و برای رفع مشکلات تلاش کنید. حتی گاهی ممکن است مخاطبان یا مشتریان شما از نوع خدمات شما راضی باشند.

در صورتی که بیان نظر آنها را بدون واکنش رها کنید به آنها این احساس را تلقین خواهد کرد که نظراتشان برای شما مهم نیست و شما کار خودتان را بدون توجه به نظر آنها انجام می دهید. همچنین این بازخوردها می تواند ارتباط نزدیک بین شما و مشتریانتان را افزایش دهد.

سه) شماره تلفن و ایمیل مشتریان را دریافت کنید

سعی کنید زمانی که مشتریان نظرات خود را در شبکه های اجتماعی یا وب سایت شما مطرح می کنند از آنها شماره تلفن یا ایمیلشان را درخواست کنید. این کار به شما کمک می  کند تا متناسب با ذائقه مشتریانتان پیامهایی که برای آنها مناسب است و به دردشان می خورد ارسال کنید.

به عنوان مثال ، اگر آنها از یک نوع خاصی از خدمات شما راضی بوده اند می توانید هر زمان در رستوران شما این خدمات یا غذاها مهیا بود یا با شرایط ویژه ای همچون تخفیف ها ارائه می شد آنها را مطلع کنید. به طور کلی، این کار به شما کمک می کند تا مشتریان هدف خود را به راحتی بیابید و به رفتار آنها سمت و سو دهید.


موضوع مرتبط :

بازاریابی رستوران چه اصولی دارد؟

تبلیغ یک رستوران برای اثبات اینکه قیمت مناسب با کیفیت دارد

تغییرات پیش روی بازاریابی در دوران پس از کرونا

نظر شما

The post ۳ تکنیک کاربردی برای بازاریابی اینترنتی رستورانها appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

آیا تا کنون به منوهای رستورانهایی که مراجعه کرده اید دقت داشته اید ؟

چه چیزی بیش از همه چیز در این منوها توجه شما را به خود جلب کرده است. شاید تصور کنید طراحی منوها خیلی ساده انجام می شود و صاحبان رستورانها اهمیت زیادی به طراحی و ظاهر منوی خود نمی دهند.

در حالی که در این مقاله خواهیم فهمید که طراحی منو تا چه اندازه مهم است. به طور کلی می توانیم بگوییم طراحی منوی رستوران کار بسیار حساس و ظریفی است. به همین دلیل به راحتی در طراحی آن ممکن است خللی ایجاد شود. ایجاد هر خطایی در طراحی منو می تواند تأثیر زیادی در انتخاب نوع غذای مشتریان یا حتی احساس علاقه به رستوران شما ایجاد کند.

با توجه به اهمیتی که برای طراحی منوی رستورانها گفته شد در این مقاله سعی داریم نحوه طراحی منوی رستوران جذاب و مناسب را به شما آموزش دهیم. پس با این مقاله همراه شوید.

یک) ظاهر جذاب

سعی کنید چند نمونه از منوهای رستورانی را از اینترنت یا سایر رستورانها ببینید تا تصویری از یک منوی مناسب در ذهن شما وجود داشته باشد. این تصویر می تواند به عنوان یک الگوی مناسب برای طراحی منو در نظر گرفته شود.

مقصود از این کار اصلاً تقلید از منوی سایر رستورانها نیست ، بلکه الگو گیری از این منوهاست تا به شما کمک کند که به دنبال چه نوع طراحی باید باشید. سعی کنید منوهایی که ظاهر جذابی دارند را انتخاب کنید. جذابیت ظاهری منو می تواند نقش زیادی در ترغیب یا انتخاب نوع غذا تأثیر زیادی داشته باشد.

دو) تعادل بین سادگی و پیچیدگی

برعکس سایر طراحی ها که همیشه توصیه به رعایت سادگی می شود ولی قضیه در منوهای رستورانی متفاوت است. گاهی دیده شده است که سادگی بیش از اندازه منوهای رستورانی از جانب مشتریان ، نازیبا و ناجذاب درک شده و این تصور را در ذهن آنها ایجاد کرده است که جای مناسبی را انتخاب نکرده اند.

بنابراین بیش از اندازه ساده نباشید. از طرفی ، پیچیدگی در طراحی ها نیز مشکل دیگری ایجاد می کند که مهم ترین آنها گیج شدن مشتریان و عدم علاقه آنها به ادامه مطالعه منو است. به شما پیشنهاد می کنیم در طراحی منوی رستورانها تعادل را به گونه ای رعایت کنید که نه چندان ساده و نه منوی پیچیده ای داشته باشید.

سه) خوانا بودن نوشته ها

برخی از طراحان یا صاحبان رستورانها تصور می کنند اگر نوشته های داخل منوی آنها شکل در هم یا فانتزی داشته باشد می تواند ظاهر بهتر و جذاب تری داشته باشد. واقعیت این است که نوشته های منوی شما باید کاملاً خوانا باشد تا مشتریان بدانند که چه چیزی در منوی شما وجود دارد. دشواری در خواندن یک مطلب می تواند موجب دلزدگی فرد شود.

این دلزدگی به ویژه در مشاغلی مانند رستوران به طور کل می تواند کسب و کار شما را تحت تأثیر قرار دهد ؛ زیرا یکی از کارکردهای مهم منوی شما باید ایجاد ترغیب در مشتریان باشد. از طرفی ممکن است برخی از افراد زمانی که به رستوران مراجعه می کنند در لیست غذاها یا دسرها با موردی مواجه شوند که تا کنون آن را سفارش نداده اند.

در این گونه شرایط ، خوانا نبودن نام یک غذا یا دسر می تواند آنها را از انتخاب آن غذا منصرف کند که کاملاً بر خلاف خواسته صاحبان رستورانها و افرادی است که در این حوزه فعالیت می کنند.

چهار) رنگ منو

رنگهایی که در طراحی منوی رستوران استفاده می کنید از اهمیت زیادی برخوردار هستند. بهترین رنگهایی که برای این طراحی می توانید استفاده کنید رنگ قرمز ، نارنجی ، زرد و سیاه است. بهتر است از ترکیب این رنگها برای طراحی منوی خود استفاده کنید. معمولاً ترکیب این سه رنگ جذابیت زیادی به منوهای رستورانی می بخشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی بسته بندی به این صفحه مراجعه نمایید.

The post نکات ضروری در طراحی منوی رستوران first appeared on طراحان برتر.

In the past Iranian calendar year (March 2020-2021), 476 solar water heaters were installed gratis in Kohgiluyeh-Boyerahmad rural areas not linked to the gas grid, director general of the provincial Forests, Range and Watershed Management Organization said. “With the new installations, the...
The Parsian Sepehr Gas Refinery became operational on Thursday in Fars Province, head of the company’s board of directors said. “Costing $1.1 billion, the natural gas liquid recovery plant has an annual capacity of 3.2 million tons of NGL. It will help complete the value chain and develop the...

در بخش اول از این مقاله به برخی از نشانه هایی که از روی آنها می توانیم به تیزهوش بودن یک کودک پی ببریم و متوجه شویم که توانایی ذهنی بالاتری دارد پرداختیم.

به دلیل اهمیت موضوع و فراوان بودن دایره این علائم، در این مقاله به ادامه این موضوع می پردازیم. از جمله نشانه های دیگری که می توان نام برد موارد زیر است.

یک) داشتن مهارتهای تخصصی

برای اینکه فردی بتواند مهارتهای تخصصی کسب کند باید به حدی از رشد و تجربه رسیده باشد. به طور کلی این مسئله در تمامی افراد صدق می کند. اما قضیه کودکان باهوش با سایر افراد کمی متفاوت تر است. تفاوت موجود از این لحاظ است که این کودکان معمولاً در سنین کمتری به این توانایی ها می رسند. به عنوان مثال ، ممکن است کودکی در سن ۱۰ یا ۱۱ سالگی به مهارتهای تخصصی در زمینه تکنولوژی ، کامپیوتر ، اینترنت یا هوش مصنوعی یا سایر هنرها و توانایی ها رسیده باشد.

اگر فرزند شما قابلیت این را دارد که در سن پائین بتواند مهارتهای مربوط به یک تخصص را کسب کند بی شک می توانیم ادعا کنیم که او دارای توانایی ذهنی بالایی است و نشان از سرآمد بودن او از لحاظ هوشی است. اگر با چنین شرایطی مواجه شدید حتماً سعی کنید شرایط مناسب برای کسب این قابلیت ها و فرصتهای کافی برای آنها را در اختیار کودک خود قرار دهید.

البته لازم به ذکر است که تمامی این آموزشها باید با علاقه کودکان پیش رود و در صورت نداشتن علاقه ، نمی توانیم او را با اجبار به این سمت و سو سوق دهیم. همچین در صورت اجباری بودن ، انگیزه درونی که از مهمترین عوامل است برای انجام این کارها وجود نخواهد داشت.

به عنوان مثال اگر شما یک مهارت که از توانایی او فراتر است یا برای کودکان یا افراد بزرگتر است را با اجبار به او تحمیل کنید نه تنها نتیجه مورد نظر را نخواهید دید بلکه سایر مشکلات و اختلالات رفتاری و روانی می تواند فرزند شما را تهدید کند.

تست هوش کودک

دو) قدرت حافظه بالا

حافظه یکی از توانایی های ذهنی انسان است که ارتباط مستقیم و قوی با هوش افراد دارد. این توانایی مغزی هر چقدر قوی تر باشد نشان از هوش بالای افراد است. اگر فرزند شما دارای حافظه قوی می باشد می توانیم چنین استدلال کنیم که او از هوش بالاتری نیز برخوردار است. خبر خوب این است که می توانیم این توانایی را تقویت کنیم. به بیان دیگر ، یکی از روشهایی که می توانیم توانایی هوشی افراد را تقویت کنیم افزایش توانایی و استراتژیهای حافظه است.

سه) قدرت ادراک بالا

اگر با کودکی مواجه هستید که برای یاد دادن موضوعات مختلف به او مجبور هستید یک مطلب را چندین بار تکرار کنید این نشان از حافظه ضعیف و قدرت استدلال و ادراک ضعیف او دارد. بنابراین ابتدا باید توانایی او در زمینه حافظه و ادراک را تقویت کنید.

نکته مهم این است که هرگز سعی نکنید به چنین کودکی ، مطالب زیادی آموزش دهید یا قبل از اینکه مطلب قبلی را یاد گرفته باشد به سراغ مطلب بعدی بروید. همواره سعی کنید همگام با کودک پیش بروید و هرگز در این کار عجله نکنید.

چرا که عجله کردن یا آموختن مطالب بیش از توان ادراکی کودک می تواند آسیب های جدی به سیتم شناختی و شخصیتی او وارد کند. اما در صورتی که با کودکی مواجه هستید که قدرت ادراک بالایی دارد و با کمترین توضیح ، دستورالعملها را یاد می گیرد و آنها را انجام می دهد با کودکی که توانایی هوشی خوبی دارد مواجه هستید.

استعدادیابی کودکان

چهار) علاقه به فعالیتهای ذهنی

برخی از کودکان به فعالیتهای ذهنی مانند خواند کتاب ، حل مسائل مختلف ، تکمیل کردن پازلها بیشتر از فعالیتهای بدنی علاقه دارند. در قالب اوقات ، کودکانی که فعالیتهای ذهنی را ترجیح می دهند از توانایی های ذهنی بالاتری نیز برخوردار هستند.

از آنجایی که مسئله هوش بسیار مسئله مهمی است و شناسایی زود هنگام توانایی های ذهنی و هوشی کودکان می تواند فرصت شکوفایی یا اصلاح برخی کاستی ها را فراهم کند ، بنابراین در این مقاله نیز به ادامه معرفی نشانه هایی که ما را متوجه توانایی هوشی بالای کودکان می کند می پردازیم. در این زمینه می توانیم به علائم یا نشانه های زیر اشاره کنیم.

پنج ) رشد زودهنگام مهارت های حرکتی

برای بسیاری از والدین توانایی های حرکتی کودکان چندان اهمیتی ندارد ، یا به اشتباه تصور می کنند فقط توانایی های ذهنی است که نشان می دهد کودک آنها باهوش است. در حالی که توانایی های حرکتی یکی از نشانه های قابل اعتماد برای باهوش بودن افراد است.

اگر فرزند شما در مهارت های حرکتی خود تیزتر و سریع تر از همسن و سال های خودش است یا اینکه مهارت های حرکتی را به سرعت یاد می گیرد و حرکات ظریف و درشت را با مهارت خاصی می تواند انجام دهد مطمئن باشید که فرزند شما از توانایی ذهنی بالاتری نیز برخوردار است.

برای درک بهتر این موضوع یک مثال می زنیم ؛ حتماً تا کنون کودکان یا افرادی را دیده اید که به لحاظ ذهنی ناتوان هستند یا به اصطلاح عقب مانده ذهنی محسوب می شوند. نحوه حرکت یا انجام اعمال فیزیکی این افراد چگونه است؟ اگر دقت کرده باشید متوجه می شوید که این افراد حرکات بسیار کند و در عین حال نامنظمی دارند و کارها را با دست و پا چلفتگی خاصی انجام می دهند.

تا کنون فردی با توانایی حرکتی بالا دیده نشده است که از نظر هوشی ضعیف باشد. پس توانایی های حرکتی کودکان یکی از نشانه های توانایی ذهنی آنهاست. از طرفی ، هر چقدر کودکان در سنین پائین تر بتوانند مهارت های حرکتی را یاد بگیرند یا سریع تر از همسن و سال های خودشان راه بیافتند یا کارهای شخصی مانند پوشیدن لباس یا بستن دکمه ها یا بندهای لباس خود را انجام دهند نشان می دهد که این کودک از توانایی ذهنی و به تبع آن توانایی حرکتی خوبی برخوردار است.

شش ) روش یادگیری ویژه

برخی از کودکان موضوعات را به روش ویژه خود می آموزند. به عنوان مثال ، ممکن است مربی یا والدین سعی کنند مطلب یا یک بازی را به روش خاصی به کودکان بیاموزند. اگر کودکی همان موضوع یا بازی را با روش ویژه خود یاد بگیرد و از روشی که والدین یا مربی به او آموزش داده است استفاده نکند و در عین حال بتواند از عهده آن کار به بهترین نحو برآید. نشان می دهد این کودک از توانایی ذهنی بالاتری برخوردار است.

هفت ) خلق روشها یا ایده های نو

کودکان یا افرادی که از توانایی خلاقیت روشهای جدید یا انجام دادن کارها به غیر از روش روتین و معمولی آن برخوردار هستند بدون شک افراد باهوشی هستند. شاید تمامی افرادی که باهوش هستند افراد خلاقی نباشند ولی افرادی که خلاق هستند حتماً و بدون شک افراد باهوشی می باشند. بنابراین اگر کودک شما همیشه سعی می کند روشهای تازه یا ایده ها و افکار تازه یا غیر معمولی برای انجام کارها داشته باشد یکی از نشانه های توانایی ذهنی بالای اوست.

هشت ) تمرکز بالا

افراد باهوش معمولاً می توانند توجه و تمرکز خود را به مدت طولانی روی موضوعاتی حفظ کنند. اغلب افرادی که از توانایی هوشی پائین تری برخوردار هستند این کار برایشان سخت است و عوامل و محرکهای مختلف محیطی یا درونی زیادی هستند که به راحتی حواس آنها را پرت می کنند.

پس اگر حواس کودک شما به راحتی پرت نمی شود و می تواند توجه خود را روی یک موضوع حفظ کند می تواند نشان دهنده توانایی ذهنی بالای فرزند شما باشد.

 

نوشته نشانه های کودکان تیزهوش (قسمت دوم) اولین بار در مرکز هوش کودک نیک. پدیدار شد.