آخرین اخبار از طراحی

امروزه روشهای مختلفی برای برقراری ارتباط با مخاطبان به وجود آمده است.

یکی از پر کاربردترین و کارآمدترین این روشها ، طراحی سایت است. به دلیل پر کاربرد و سودمند بودن طراحی سایت ، روشهای متنوعی نیز برای طراحی انواع سایتها به وجود آمده است. هم اکنون طراحی نزدیک به ۱۰۰ درصد سایتها ، به روش پویا یا داینامیک انجام می شود. سایتهای استاتیک که از روشهای طراحی سنتی تر می باشد هم اکنون در حال از بین رفتن و جایگزینی با روشهای پویاست. طراحی سایتها بسیار راحت تر از گذشته شده است.

برنامه نویسی HTML روشی بود که اغلب سایتها را از طریق آن طراحی می کردند که یکی از این سایتها ، سایتهای استاتیک بود ؛ اما امروزه با افزایش سرعت اینترنت ، این روش در حال از بین رفتن است و فقط در جایی که سرعت اینترنت پائین است برای باز شدن سایتها مجدداً از این روش استفاده می شود که در اغلب اوقات کیفیت بسیار پائینی دارد. معایب بسیار زیادی در این نوع از طراحی ها بود که باعث شد امروزه طراحی های داینامیک گسترش پیدا کند. برای افرادی که قصد طراحی سایت دارند و تفاوت طراحی استاتیک و داینامیک را نمی دانند یا اینکه با مشکلات طراحی استاتیک آشنا نیستند در این قسمت به این تفاوت ها اشاره می کنیم.

طراحی سایتهای استاتیک

۱) دشواری در آپدیت سایت

در سایتهای استاتیک به سختی می توان محتوای سایتها را به روز رسانی کرد. زیرا کد نویسی در این روش به سختی انجام می شود.

۲) دشواری در مدیریت سایت

مدیریت سایتهای استاتیک به سختی انجام می شود در بسیاری از اوقات به صرفه نیست. در اغلب اوقات پس از طراحی عکسها ، منوها و بخشهای مختلف ، دسترسی برای تغییر و اصلاح یا به روز رسانی وجود نخواهد داشت.

۳) پائین بود امنیت

در طراحی های استاتیک به دلیل ساده بودن روشهای طراحی و روش کد نویسی آن ، میزان امنیت سایت بسیار پائین است.

۴) عدم مدیریت فایل

یکی از امکاناتی که به بهبود کیفیت سایت کمک می کند مدیریت فایلهاست. این امکان می تواند محتوای سایت شما را غنی تر کند. در طراحی های استاتیک ، شما نمی توانید در سایت خود فایل ها را مدیریت کنید.

نمونه کارهای طراحی سایت

طراحی سایتهای پویا یا داینامیک

۱) امکان ارتباطی بالا  

در سایتهای داینامیک می توانید  از هر فرصتی برای برقراری ارتباط با کاربران یا اعضای سایت خود استفاده کنید. اگر کاربران سایت شما بخواهند عضو سایتتان شوند یا حتی یک فایل نیز دانلود کنند شما این امکان را دارید که با آنها ارتباط برقرار کنید.

۲) دسته بندی اطلاعات

شما در سایتهای داینامیک این امکان را دارید که اطلاعات موجود در سایت خود را به راحتی دسته بندی کنید و دسترسی بسیار سریع و راحتی به این اطلاعات داشته باشید.

۳) امکان جستجو

در سایتهای داینامیک شما می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را به راحتی جستجو کنید و سریع بتوانید به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کنید.

۴) اشتراک گذاری راحت

در سایتهای داینامیک می توانید اطلاعات را به راحتی با شبکه های اجتماعی و سایر سایتها به اشتراک بگذارید.

با توجه به مطالب گفته شده ، حال می توانیم به درستی تصمیم بگیریم که سایتهای داینامیک به لحاظ امکانات و کاربردهایی که در اختیار کاربران و طراحان و مدیران سایتها قرار می دهند از امتیازات ویژه ای برخوردار هستند. اگر می خواهید سایتی را طراحی کنید که امکان دسترسی سریع به اطلاعات و همچنین اشتراک گذاری آنها را داشته باشید از طراحی داینامیک استفاده کنید. مدیران سایتهای داینامیک می توانند با صرف وقت و انرژی کم نیازهای خود را به خوبی بر طرف کنند. سایتهایی با طراحی استاتیک به سرعت در حال از بین رفتن است. شما در طراحی استاتیک مدام به طراحی سایت و کد نویسی نیاز دارید و برای ایجاد هر تغییر مجدداً باید برنامه نویسی کنید.


موضوع مرتبط :

معرفی بهترین وب سایتها برای درج رپورتاژ آگهی

نحوه طراحی سایتهای دکوراسیون

تکنیکها و بخشهای اصلی در طراحی وب سایت شخصی (قسمت دوم)

طراحی وبسایت انگلیسی خدمات الکترونیک

The post مزیتهای طراحی سایتهای پویا یا داینامیک first appeared on طراحان برتر.

همانطور که در مقاله قبلی گفته شد، تشکیل باشگاه مشتریان امروزه به یکی از پر طرفدارترین روشهای مدیریت بازار و رفتار مشتریان تبدیل شده است.

آنچه از تشکیل این باشگاه دنبال می شود ایجاد فضا و فرصتی مناسب برای بر طرف کردن مشکلات و نیازهای مشتریان است. تجربه ثابت کرده این باشگاه می تواند به مدیران بازاریابی کمک بسیاری کند تا نیازهای بازار را به درستی تشخیص داده و بدون از دست دادن فرصتها بتوانند آنها را به بهترین روش ممکن و در اسرع وقت برآورده کنند. از آنجایی که باشگاه مشتریان مزیتها و جنبه های مثبت بسیاری برای مدیران و بازاریابان دارد در این مقاله به این موضوع و مزیتها خواهیم پرداخت.

یک) افزایش امکان گردآوری داده های کاربران

از طریق سایت باشگاه مشتریان می توانید اطلاعات افراد یا کاربرانی که عضو این باشگاه هستند را به دست آورید. کاربران زمانی که اقدام به ثبت نام در باشگاه مشتریان می کنند می توانند با توجه به اینکه شما چه نوع اطلاعاتی را برای ثبت نام از آنها درخواست کرده اید در سامانه وارد کنند و در نتیجه شما یک اطلاعات منسجمی از کاربران که مشتریان شما هستند خواهید داشت. این اطلاعات را می توانید به طبقات مختلف تقسیم و دسته بندی کرده تا زمان تصمیم گیری از آنها استفاده کنید. اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری از کاربران و مشتریان خود در دست داشته باشید تا تصمیمات بهتری بگیرید بهتر است سوالات بیشتر و متنوع تری را در زمان ثبت نام از آنها بپرسید.

دو) افزایش امکان ارتباط و همبستگی با کاربران

استفاده از واژه ای به نام باشگاه ، بار عاطفی و روانشناختی بالایی دارد و احساس همبستگی و ارتباط را در ذهن مشتریان و کاربران بیشتر تداعی خواهد کرد. از آنجایی که انسانها علایق جمعی و اجتماعی دارند از اینکه عضو یک گروه باشند و به آن تعلق داشته باشند احساس خوشایندی برای آنها ایجاد خواهد کرد. با اینکه ارتباط مشتریان در این باشگاه به صورت غیر حضوری است ولی همان احساس تعلق و ارتباط حضوری را در بین مشتریان به وجود می آورد.

سه) افزایش امکان شناسایی مشتریان وفادار

بر اساس تجربیات مشاوره بازاریابی ، مشتریانی که علاوه بر خرید از محصولات شما در باشگاه های طراحی شده نیز ثبت نام می کنند نشان دهنده اهمیت آنها و برند و محصول شماست و تمایل دارند ارتباط خود را با برند یا محصول شما افزایش داده یا ادامه دهند. پس می توانید این کاربران را به عنوان مشتریان وفادار خود بدانید و برنامه ریزیهای مجزایی مانند در نظر گرفتن هدایا یا امتیازهای ویژه در ایام به خصوصی را برای آنها در نظر بگیرید.

چهار) افزایش امکان تبلیغات برند

تبلیغ کردن به صورت شفاهی یکی از راهبردهای تأثیرگذار در بازاریابی است که تشکیل باشگاه مشتریان می تواند به این سبک بازاریابی و تبلیغات کمک بسیاری کند. کاربران و مشتریانی که در باشگاه شما عضو هستند هر کدام به عنوان تبلیغ گرهای شفاهی شما هستند که نام محصول یا برند شما را در همه جا منتشر می کنند. هزینه های زیادی که باید صرف تبلیغات کنید از این طریق به راحتی تحقق پیدا می کند.

پنج) اهمیت تعداد اعضای باشگاه مشتریان

هر چه قدر تعداد اعضای باشگاه مشتریان شما بیشتر باشد به عنوان یک اعتبار برای شما محسوب می شود. این عدد نشان دهنده تعداد مشتریان وفادار یا افرادی است که از برند یا محصول شما استفاده می کنند و از آن راضی هستند و تمایل دارند فعالیتها ، برنامه ها و محصولات جدید شما را دنبال کنند. بنابراین ، می توانید با تکیه بر این اعضا متوجه شوید که تعداد طرفداران شما یا رقیبانتان بیشتر است. همچنین می توانید امیدوار باشید که این اعضا ، افراد دیگری را نیز به عضویت باشگاه شما در بیاورند.


موضوعات مرتبط :

اهمیت باشگاه مشتریان در مدیریت بازار

باشگاه بازاریابان ایران

هدف و خدمات باشگاه مشتریان Customer Club چیست؟ چگونه یک باشگاه مشتریان فعال داشته باشیم؟

نظر شما

The post مزیتهای تشکیل باشگاه مشتریان برای بازاریابان و مدیران appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

Iraq could lower its reliance on Iranian gas and electricity imports next year if (and when) OPEC's second largest oil producer can implement multi-billion deals signed with US companies and attract Saudi investments, the deputy prime minister said. Iraq signed $8 billion worth of energy deals...
Crude oil prices rose on Monday as storms closed in on the Gulf of Mexico, shutting more than half its oil production, and on coronavirus optimism after US regulators approved the use of blood plasma from recovered patients as a treatment option. Brent futures gained 9 cents, or 0.2%, to $44.44...

احتمالاً تا کنون اصطلاح ” بادی لنگوئج” یا زبان بدن را در رابطه با ارتباطات مستقیم و رو در رو شنیده اید.

آیا می دانید که در ارتباطات غیر مستقیم نیز می توان از این دانش استفاده کرد و به اطلاعات مفیدی دست پیدا کرد ؟. شاید برای بسیاری از افراد سوال پیش بیایید که چطور می توان با مشاهده غیر مستقیم مخاطبان خود به رفتار و زبان بدن آنها پی برد. پاسخ این سوال این است که هر رفتاری که از فردی سر می زند به معنای زبان بدن اوست. به عنوان مثال زمانی که شما در وب سایت خود مشاهده می کنید که یکی از مخاطبان شما روی تعداد خاصی از مطالب شما بیشترین کلیک را داشته است.

به این نتیجه می رسید که مخاطب مذکور به چه دسته ای از مطالب علاقه دارد یا نیازمند است. بنابراین ، به راحتی می توانید برای نیازها یا علاقه مندیهای او برنامه ریزی کنید و ارتباط بهتری با او برقرار کنید. پی بردن به احساساتی که مخاطبان شما دارند با رصد کردن رفتار آنها در وب سایتها و شبکه های اجتماعی تان چندین سودمندی دارد. اولین سودمندی این است که شما می توانید به راحتی با پیگیری خواسته ها و علاقه مندیهای مخاطبان خود آنها را به مشتریان بالقوه خود تبدیل کنید.

این یک واقعیت است که مشتریان به دنبال برآورده شدن خواسته های خود هستند و شما می توانید با رصد کردن رفتارهای آنها ، پی به نیازها و خواسته هایشان برده و در صورتی که آنها را برآورده کنید ، این دسته از مخاطبان خود را به مشتریان بالقوه تبدیل خواهید کرد. به طور کلی ، از رفتارهای مجازی مشتریان خود می توانید به موارد زیر پی ببرید :

یک) روش خرید مشتریان

روش خرید افراد را به خوبی می توان از رفتارهای مجازی آنها تشخیص داد. ممکن است برخی از مخاطبان شما فقط زمانی فعالیت بیشتری در وب سایتتان داشته باشند که شما تخفیف قابل ملاحظه ای برای برخی از محصولات خود در نظر گرفته اید. یا تنها زمانی فعالیت بیشتری دارند که شما یک بازه زمانی را برای خریدهای استثنایی یا جوایز و قرعه کشی اختصاص داده اید. یا اگر شما فروشهای اینترنتی نیز دارید ، ممکن است برخی از مخاطبانتان در اواخر هر ماه که حقوق خود را دریافت کرده اند اقدام به خرید از وب سایت شما کنند ، ممکن است برخی از مشتریان شما نیز تنها زمانی دست به خرید بزنند که شما کالاهای لوکس به فروش گذاشته اید.

به نظر مشاوره بازاریابی ، با مشاهده رفتارهایی که مشتریان و مخاطبان شما در دنیای دیجیتالی دارند به خوبی می توانیم به سلیقه ها ، قدرت خرید و هدف آنها از خرید پی ببریم. همچنین ممکن است رفتار مصرف کننده ها و نحوه خرید آنها برای کالاهای پر مصرف با کالاهای کم مصرف متفاوت باشد. همچنین ممکن است بیشترین مشتریان شما مربوط به محصولاتی باشد که تبلیغ گسترده تری در سایتها و شبکه های اجتماعی برای آنها داشته اید. از طرفی ، برخی از مشتریان شما نیز جزء افرادی ممکن است باشند که به کامنتهای درج شده در سایت و نظری که سایر کاربران در سایت در رابطه با محصولی داشته اند به شدت حساس باشند و متناسب با آنها خرید کنند.

تمامی رفتارهای گفته شده در این بخش به علاوه بسیاری رفتارهای دیگر را به راحتی می توان از طریق عملکرد مخاطبان خود در وب سایتها شاهد باشید و بر اساس احساس و رفتار آنها اقدام به اجرای برنامه های بازاریابی یا فروش محصول کنید.

دو) رفتارهای تکراری مشتریان

برخی از مشتریان شما ممکن است رفتارهای تکراری داشته باشند. به این رفتارهای تکراری ، رفتارهای عادت شده نیز می گویند. به عنوان مثال شما پی می برید که برخی از مخاطبان شما به محض اینکه محصولی را در سایت شما جستجو می کنند یا درباره آن مطلبی را می خوانند بلافاصله درباره محصولی دیگری نیز به جستجو می پردازند. به نوعی می توان گفت بین تعداد جستجوی این محصول یا مطلب با مطلب دیگر یک همبستگی مثبت وجود دارد. در این مواقع نیز شما به این موضوع پی می برید که یا این دو محصول در کنار هم کامل تر می شوند و نیازهای مشتریان را برآورده می کنند یا اینکه وجود یکی در کنار دیگری می تواند احساس بهتری در مشتریان ایجاد کند.

قطعاً مشتریان این دسته از نیازها و رفتارهای خود را در وب سایت شما به شکل واکنش نوشتاری یا کلیکی نشان می دهند. به عنوان مثال ، ممکن است به محض اینکه به دنبال یک کالایی هستند و صفحات مربوط به آن را جستجو می کنند ، پس از آن به سراغ جستجوی محصول مکملی که نام برده شده می روند و تعداد جستجوی این محصول نیز افزایش پیدا می کند. رصد کردن این جستجوها و تعداد این رفتارها می تواند اطلاعات مفیدی در خصوص رفتار و عادت مصرف کنندگان و مشتریان به شما بدهد.

سه) پیشنهاد بر اساس عادتهای مشتریان

بر اساس آنچه که در بخش رفتارهای تکراری یا عادتی مشتریان گفته شد می توانید با توجه به تجربه خود ، به پیشنهاد محصولی که همیشه مشتریان شما پس از خرید اولی یا جستجوی اولی به دنبال آن بوده اند بپردازید.

برای رسیدن به اهداف خود در بازاریابی و فروش باید متناسب با تجربه بازدید کنندگان خود عمل کنید و پس از رصد کامل رفتارها و واکنشهای آنها اقدام به برنامه ریزی اهداف بازاریابی خود کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحقیقات بازاریابی به این صفحه مراجعه نمایید.

نظر شما

The post شیوه رصد کردن رفتار مشتریان در فضای دیجیتالی appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

اغلب کسب و کارهای نوپا جزء مشاغل یا کسب و کارهای کوچک هستند.

با اینکه اندازه این کسب و کارها کوچک است ولی نحوه مدیریت کردن آن به اندازه شرکتها و کسب و کارهای بزرگ اهمیت دارد. زیرا عدم آگاهی به روشهای مناسب و نداشتن استراتژیهای مفید راه رسیدن به اهداف را مسدود می کند و امیدی برای رسیدن به آنها وجود نخواهد داشت.

هر فردی علاقه دارد بتواند کسب و کار خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کند. از طرفی اغلب افرادی که نگران مدیریت کسب و کار هستند و حتی از راه اندازی یک کسب و کار تازه هراس دارند بیشتر به دلیل نگرانی از هزینه هایی است که برای ایجاد یک کسب و کار ساده باید پرداخت کنند. در حالی که تجربه کسب و کارهای کوچک ولی موفق نشان داده است که می توان با داشتن یک استراتژی سودمند بدون هزینه بالا به اهداف خود دست پیدا کرد. سعی داریم در این مقاله به مهمترین استراتژیها در این زمینه بپردازیم.

یک) استفاده از فرآیندهای اتوماتیک

خوشبختانه تکنولوژی در بسیاری از عرصه ها به قدری پیشرفت کرده است که بسیاری از کارها را می توان بدون دخالت افراد یا استخدام آنها انجام داد. با این روش ، هم سرعت انجام کارها افزایش یافته و هم هزینه صرف شده برای انجام کارها به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می کند. به عنوان مثال ، نیازی نیست شما افراد زیادی را برای انجام امورات مربوط به بخشهای مختلف کسب و کار خود استخدام کنید در هر بخشی که تکنولوژی بتواند کار را برای شما انجام دهد پیشنهاد می شود کار را به تکنولوژی بسپارید و از هزینه های اضافی و صرف زمان زیاد پیشگیری کنید.

از طرفی با این کار خطاهایی که معمولاً توسط انسانها انجام می شود به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند. از دیگر مزایایی استفاده از تکنولوژی ها ، افزایش ساعات کاری و فعالیتهای کسب و کارتان می باشد. شما می توانید سامانه ها ، رباط ها و یا نرم افزاریهایی را طراحی کنید که به صورت ۲۴ ساعته در حال خدمات رسانی به مشتریان شما باشند در حالی که در دنیای واقعی و با استخدام نیروی کاری هرگز نمی توانید به صورت ۲۴ ساعته مشغول ارائه خدمات باشید.

با این کار شاهد خواهید بود که هزینه های شما بسیار کاهش پیدا کرده و  کیفیت کار افزایش یافته است. هر چند در تمامی بخشها به صلاح نیست که از فناوری و انجام اتوماتیک کارها استفاده کنید ولی در بسیاری از بخشها می توانید با تکیه بر فناوری از میزان هزینه های خود بکاهید.

دو) آپدیت استراتژیها

هرگز به یک استراتژی ثابت نچسبید و مدام در حال بررسی ، تجزیه و تحلیل مزایا و معایب استراتژیهای خود باشید. یک استراتژی ثابت در ابتدا برای نشان دادن ثبات و همچنین سر و سامان دادن کارها لازم است ولی پس از مدتی کارآیی خود را از دست خواهد داد. علت آن هم این است که بازار روز به روز در حال تغییر است و شما نمی توانید با یک استراتژی ثابت در زمانها و مکانهای مختلف و تحت هر شرایطی که در بازار به وجود می آید به حیات خود ادامه دهید. تغییرات لحظه ای و سریع در بازار و سلیقه و نیازمندیهای مشتریان این الزام را به وجود می آورد که به صورت مدام و دائمی در حال اصلاح و تغییر استراتژیهای خود باشید تا متناسب با نیازهای روز پیش بروید. همچنین این کار به شما کمک می کند با صرف کمترین هزینه ، خودتان را به روز رسانی کنید تا از میزان تأثیر شما بر مخاطبان کاسته نشود.

سه) حفظ کیفیت محصولات

به نظر مشاوره بازاریابی ، کیفیت یکی از مهمترین مولفه ها در کسب و کار و حفظ بازار است. اگر بتوانید کیفیت محصولات خود را بالا برده و در نقطه مناسبی آن را حفظ کنید می توانید بدون صرف هزینه های زیاد برای تبلیغات یا از دست رفتن مشتریان ، میزان فروش خود را در بازار حفظ کرده و یا با یافتن مشتریان جدید بر میزان آن بیافزایید.

نظر شما

The post تکنیکهای کم کردن هزینه در کسب و کارهای کوچک appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

Oil prices climbed on Friday, on track for a third consecutive weekly gain, pulled higher by major oil producers’ efforts to hold back output amid concerns about economic recovery from the coronavirus pandemic. US West Texas Intermediate crude futures rose 13 cents, or 0.3%, to $42.95 per barrel...
By the end of the current fiscal year in March, on average, every three weeks one wastewater treatment plant will be launched in Iran and a water treatment plant will come online every month, director of the National Water and Wastewater Engineering Company of Iran (Abfa) Hamidreza Janbaz said...

هوش حرکتی ، بخشی از توانایی هوشی افراد است که به تسلط افراد در فعالیتهای حرکتی گفته می شود.

شاید برای برخی از افراد درک این مطلب که میزان تسلط افراد در فعالیتهای حرکتی مختلف نشان دهنده بخشی از توانایی های هوشی آنهاست بسیار سخت باشد. زیرا در میان مردم هوش و توانایی های هوشی اغلب به معنای حل مسائل ریاضی و موفقیت در المپیادهای مختلف علمی شناخته شده است. این غلط ترین و مخرب ترین تعریفی است که می توان از هوش ارائه داد.

چرا که ما در این تعریف از هوش تمامی بخشهای مختلف آن را نادیده گرفته و فقط یک بخش از توانایی هوشی را به شدت پر رنگ جلوه داده ایم. در این مقاله قصد داریم به یکی دیگر از توانایی های هوشی به نام هوش حرکتی بپردازیم. افرادی که فعالیتهای حرکتی قوی تر و مسلط تری نسبت به سایرین دارند از هوش حرکتی بالایی برخوردار هستند.

از جمله این حرکتها می توان به این موارد اشاره کرد: همچون افرادی که در زمینه های ورزشی موفق تر هستند  ،  افرادی که در برخی از فعالیتهای هنری که به حرکتهای ظریف و یا سریع نیازمند است بهتر از دیگران عمل می کنند ؛ همچنین توانایی های حرکتی مانند رانندگی ، تایپ کردن متن ها در کامپیوتر ، بازی لی لی کردن برای بچه ها ، بازیهای حرکتی مختلف از راه رفتن ، حفظ تعادل در مسیرهای سخت تا بازیهای سرعتی و حرکتی که از جمله توانایی های حرکتی یک انسان هستند.

معمولاً در افرادی که از نظر هوشی در محدوده کم هوش یا با هوشبهر پائین تر از متوسط قرار دارند فعالیتهای حرکتی مسلط را به صورت کم رنگ تر و ضعیف تری در آنها مشاهده می کنید. اغلب به عنوان افرادی دست و پا چلفتی که مدام با اشیاء برخورد می کنند یا توانایی حفظ تعادل خود را ندارند یا در دویدن و سایر حرکتهای درشت و ریز بسیار ضعیف هستند آنها را می شناسیم. این افراد نیاز به تمرینات کاردرمانی فشرده دارند تا حرکتهای ساده خود را مسلط شوند و ممکن است هرگز در زندگیشان نتوانند فعالیتهای حرکتی را با تسلط کافی انجام دهند. اما در مقابل افرادی که از هوشبهر بهتری برخوردار هستند و هوش حرکتی مناسبی نیز دارند با کمترین تمرین می توانند با سرعت به یک حرکت و فعالیت جنبشی مسلط شوند.

بنابراین ، نقش هوش در توانایی های حرکتی به خوبی قابل تشخیص و مشهود است. برای اینکه بتوانید توانایی فرزند خود در هوش حرکتی را تشخیص دهید بهتر است به ملاکهای زیر توجه کنید:

یک) علاقه به فعالیتهای حرکتی و لمس اشیاء

کودکانی که هوش حرکتی آنها بالاست ، علاقه بسیار زیادی به فعالیتهای حرکتی و جنبشی دارند. آنها  دوست دارند در بیشتر اوقات خود مشغول فعالیتهای ورزشی یا حرکتی باشند. از طرفی آنها معمولاً هر چیزی را که مشاهده کنند حتماً آن را لمس می کنند. می توانیم به جرأت بگوییم که این کودکان هوش بالایی در لمس اشیاء دارند. آنها با قدرت لامسه خود حتی از سنین بسیار پائین می توانند اشیاء و ویژگیهای آن را تشخیص دهند.

همچنین در توانایی های حرکتی که متناسب با سن خود به آن مرحله رسیده اند معمولاً تسلط خوبی نشان می دهند. به عنوان مثال ، زمانی که شروع به راه رفتن می کنند معمولاً شاهد این هستیم که در اوایل شروع به حرکت کمتر از هم سن و سالهای خودشان زمین می خورند و پس از مدتی بدون اینکه زمین بخورند به خوبی می توانند در راه رفتن مسلط باشند.

دو) استفاده از زبان بدنی برای بیان احساسات

کودکانی که برای بیان احساسات مختلف خود از غم و شادی تا ترس و تعجب را معمولاً با حرکات سر و دست و بدن خود نشان می دهند معمولاً از هوش حرکتی و جنبشی بالایی برخودار هستند. آنها راه درست تأثیر گذاشتن بر دیگران را می دانند و علاوه بر اینکه از کلمات برای بیان منظور و هدف خود استفاده می کنند بلکه با زبان بدنی مناسب می توانند مفهوم مد نظر خود را به خوبی منتقل کنند.

سه) مهارت در پانتومیم

اگر قرار باشد تعدادی از افراد بزرگسال یا کودکان با یکدیگر بازی پانتومیم داشته باشند ، معمولاً این افراد هم در تشخیص منظور طرف مقابل و هم در اجرای حرکتی که قرار است با آن منظور خود را نشان دهند ، تعداد موفقیتهای بیشتری دارند و معمولاً سرعت قابل قبولی نیز در این کار دارند.

بنابراین ملاکهایی وجود دارد که شما به خوبی می توانید هوش حرکتی و جنبشی فرزندان خود و افرادی که در اطراف شما هستند را به درستی تشخیص دهید.


موارد مرتبط :

انواع هوش

سنجش هوش کودکان پیش دبستانی

هوش حرکتی – جسمی چیست

هوش موسیقیایی کودکان

هوش کلامی یا هوش زبانی کودکان

هوش ریاضی- منطقی کودکان چیست و چگونه تقویت می شود

تست هوش کودک

تقویت هوش کودک

 

نوشته هوش حرکتی و ملاکهای تشخیص آن در کودکان و بزرگسالان اولین بار در مرکز هوش کودک نیک. پدیدار شد.

مراقبت های قبل از مزوتراپی و مراقبت های بعد از مزوتراپی موضوع این مطلب آموزشی برای افرادی است که قصد دارد مزوتراپی انجام دهند.

مزوتراپی یکی از متدهای غیر تهاجمی و ایمن و بدون درد درمانی و زیبایی پوستی است که در برگیرنده ی موادی نظیر ویتامین ها ، اسیدهای آمینه ،  مواد معدنی ، هورمون های رشد ، اسید هیالورونیک و … می باشد. این مواد مغذی به منظور بهبود و تسریع جریان خون ، آبرسانی ، فراهم سازی مکمل های مورد نیاز پوست و رفع مشکلات و ضایعات پوستی تهیه و طراحی گردیده اند.

روش های انجام مزوتراپی

محرک های مکانیکی: در این روش ، با استفاده از سوزن های مخصوص و ظریفی کانال ها و منفذهای ریزی در زیر پوست به وجود می آید که عمل بازسازی و بهبود ساختار پوستی را سبب می شوند. این محرک ایجاد شده پوستی ، تحریک و ساخت کلاژن و ا پوست را چندین برابر افزایش داده و ساختار پوست را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد.

محرک شیمیایی: در این روش ، تزریق مواد مغذی مورد نظر سبب تحریک موضع تحت درمان می شود. به طور نمونه ، برای آبرسانی و هیدراته کردن پوست و جوان سازی آن از مواد هیالورونیک اسیدی برای تزریق بهره می گیرند یا برای رفع التهاب پوستی از مواد ضد التهابی به کار گرفته می شود. در این تکنیک دوز مواد تزریقی یعنی ویتامین ها ، کوآنزیم ها ، آمینواسیدها ، مواد معدنی بر طبق احتیاجات بیمار ، کیفیت مواد و ناحیه تحت درمان تنظیم می شود.

نحوه انجام مزوتراپی چگونه است ؟

ابتدا پزشک برای جلوگیری از درد و ناراحتی بیمار با استفاده از پمادهای بی حسی موضعی و بدون بیهوشی ناحیه تحت درمان را بی حس می نماید. آنگاه بعد از ۳۰ دقیقه به وسیله ی مزوگان و یا سرنگ های مخصوص ، مواد و کوکتل مزوتراپی به نواحی مورد نظر از قبل مشخص شده چند سی سی از دارو را تزریق می نماید. جهت دستیابی به نتایج مطلوب باید ۴ الی ۱۰ جلسه بر حسب نیاز بیمار ، موضع تحت درمان و شدت مشکلات پوستی مزوتراپی بر روی بیمار انجام شود. مدت زمان هر جلسه مزوتراپی ۱۰ الی ۳۰ دقیقه طول می کشد و جهت مشاهده اثرات نهایی به ۲ الی ۳ ماه زمان احتیاج دارید.

کاربردهای زیبایی مزوتراپی

  • مزوتراپی مو (درمان ریزش مو و تقویت و احیای مو)
  • مزوتراپی صورت (لیفت و برطرف کردن شلی و افتادگی پوست ، از بین بردن چین و چروک و جوان سازی پوست ، رفع لک های پوستی ، رفع جای جوش و آسکار)
  • مزوتراپی دور چشم (از بین بردن چین و چروک ، رفع سیاهی و گودی زیر چشم)
  • مزوتراپی بدن (رفع ترک های پوستی ، چربی های اضافی بازو ، ران ، شکم و پهلو)
  • مزوتراپی لاغری (رفع سلولیت و چاقی موضعی)

مراقبت های قبل از مزوتراپی 

توصیه های قبل از مزوتراپی

  • تا ۴۸ ساعت پیش و پس از مزوتراپی از مواد آرایشی و داروهای مراقبتی پوست مصرف نکنید.
  • تا ۷۲ ساعت پیش از تزریق از استفاده از داروهای مسکن نظیر آسپرین ، پروفن و … پرهیز نمایید.
  • خانم ها در زمان سیکل ماهانه از درمان با مزوتراپی اجتناب نمایند چرا که امکان دارد خون مردگی ایجاد شود.
  • قبل از مزوتراپی پوست می بایست هیچ نوع عفونت ، اگزما ، آکنه فعال ، زخم و تاولی در ناحیه مورد نظر وجود نداشته باشد و تا برطرف شدن کامل این مشکلات درمان را به تعویق انداخت‌.

مراقبت های بعد از مزوتراپی 

مراقبت های بعد از مزوتراپی

  • به منظور کاهش ورم ، خون مردگی و کبودی موضع درمان از کمپرس سرد استفاده نمایید.
  • به مدت ۲ روز بعد از تزریق ، موضع مورد نظر را با ملایمت ماساژ دهید.
  • تا یک ماه بعد از درمان از تماس مستقیم با نور خورشید و گرمای شدید اجتناب کنید و در صورت خروج از منزل از کلاه و کرم ضد آفتاب مناسب بهره بگیرید.
  • تا چند روز بعد از تزریق از اجرای ورزش های شدید ، رفتن به شنا و سونا و حمام داغ بپرهیزید.
  • تا ۷ روز بعد از مزوتراپی از انجام الکترولیز ، میکرودرم ، اپیلاسیون و … در موضع تحت درمان اجتناب نمایید.
  • اگر از مزوتراپی جهت درمان پف و سیاهی دور چشم استفاده کرده اید در زمان استراحت و خوابیدن از ۲ بالشت برای زیر سر خود استفاده کنید.
  • اگر جهت از بین بردن غبغب تزریق انجام گرفته ( مزوتراپی غبغب ) تا ۳ روز موضع مورد نظر را با ملایمت ماساژ دهید.
  • شخص بعد از لاغری با این روش درمانی می بایست رژیم غذایی مناسبی را دنبال و فعالیت های بدنی منظمی داشته باشد.
  • اگر جهت رفع ریزش مو تزریق صورت گرفته است ، پیش از تزریق ناحیه مورد نظر را به خوبی شسته و از ژل و مواد مراقبتی دیگر مصرف نکنید و تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق دارو استحمام نکنید.