آخرین اخبار از طراحی

Global oil demand will soar by a record 7 million barrels per day in 2021 as the global economy recovers from the coronavirus pandemic but will remain below 2019 levels, OPEC said in its monthly report. It was the first report in which OPEC assessed oil markets next year. It said the forecast...
Oil prices rose on Wednesday following a sharp drop in US crude inventories, with the market waiting for next steps from a meeting later in the day on the future level of output cuts by OPEC and its allies. Brent crude futures were up 19 cents, or 0.4%, at $43.09 a barrel, and US West Texas...
OPEC+ production cuts have brought oil prices back from the brink, but the group will have to tread carefully to avoid triggering a new price collapse when it begins to reverse those reductions. The Joint Ministerial Monitoring Committee, which reviews OPEC+ production, will meet on July 15, and...

به تمامی اقدامات همه جانبه یک برند در خصوص بازاریابی که از طریق بازاریابی دیجیتال انجام می شود و از مرحله کشف تا جذب مشتری را شامل می شو بازاریابی ۳۶۰ درجه می گویند.

از جمله روشهایی که برای انجام این بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد استفاده از شبکه های اجتماعی ، ایمیل ، سئو ، بازاریابی محتوا ، تبلیغ به روش سنتی ، سمینارها و مجامع الکترونیکی و دیجیتالی است. فردی که به بازاریابی حرفه ای مشغول است به خوبی می داند که استفاده از یکی یا دو مورد از این روشها در بازاریابی اصلاً روش درستی نیست ، بلکه بهتر است ترکیبی از روشهای گفته شده و به صورت همزمان با هم مورد استفاده قرار بگیرند تا اثر بخشی آنها بیشتر باشد.

برنامه ریزی بازاریابی و فروش سیستماتیک

شرکتی که بتواند این روشها را با هم ترکیب کند و به خوبی در بازاریابی به اجرا بگذارد می تواند ادعا کند که در مسیر پیروزی قرار گرفته است. استفاده از روشهای مختلف بازاریابی ، این امکان را به بازاریابی ۳۶۰ درجه می دهد که مخاطبان و مشتریان حس کنند که شرکت یا برند مورد نظر آنها در همه جا حضور دارد. اما برای مخاطبانی که برای اولین بار نیز با این شرکت مواجه می شوند این حس وجود دارد و تصور می کنند این شرکت در جای جای زندگی و تجربه آنها حضور دارد. با یک مثال به خوبی متوجه می شوید که روند کار این نوع بازاریابی به چه شکل است.

به عنوان مثال ، تلویزیون درباره یک محصول پوشاک مانند کت و شلوار ” إل سی من” تبلیغ می کند. شما بارها این تبلیغ را از تلویزیون دیده اید. دقیقاً زمانی که شما بعد از چند بار مشاهده این تبلیغ در تلویزیون ، از طریق ایمیل خود تبلیغی درباره این برند دریافت می کنید در واقع با همان بازاریابی ۳۶۰ درجه مواجه هستید.

حتی ممکن است پیامکی حاوی تبلیغ این محصول به دست شما برسد. همچنین در کنار آن ، شما در بیلبوردهای بزرگ شهر نیز تبلیغ این برند را می بینید. این نوع تبلیغ که شما از طریق رسانه های مختلف به اشکال گوناگون آن را دریافت می کنید و تصور می کنید که این محصول در تمامی زندگی شما جریان دارد  و شما را به شدت تحت تأثیر قرار می دهد بازاریابی ۳۶۰ است. این نوع بازاریابی می تواند یک برند را به عنوان یک برند جذاب در ذهن شما ثبت کند و بخشی از حافظه و احساس شما را درگیر نماید.

بنابراین ، کم کم شاهد تغییر رفتار خود خواهید شد و هر جا که سخن از برند کت و شلوار باشد یا قصد خرید داشته باشید به سرعت یاد این برند خواهید افتاد و چنین تصور می کنید دقیقاً همان را می خواهید. شرکتهایی که از بازاریابی ۳۶۰ درجه استفاده می کنند اولین چیزی که به آن توجه می کنند طراحی وب سایت است. وب سایت اولین چیزی است که تصویر شما را به دیگران نشان می دهد.

یک خانه شخصی برای معرفی محصول شما و امکان ارتباط با مشتریان و مخاطبان. چه چیزی از این بهتر و موثرتر می تواند باشد ؟  موضوع مهم دیگری که باید در بازاریابی ۳۶۰ درجه مورد توجه قرار بگیرد. موضوع سئو است. بهینه سازی موتورهای جستجو و سئو مشخص می کند که نتیجه جستجوی برند یا محصول شما چقدر مورد مشاهده کاربران مختلف قرار بگیرد. نحوه نوشتن محتوای مناسب و به اشتراک گذاشتن مطالبی مفید ، موجب افزایش بازدیدهای شما خواهد شد. علاوه بر این می توانید از روشهای کلیک کردن هم استفاده کنید.

به نظر مشاوره بازاریابی ، تبلیغ هایی که با هر کلیک به شما سود پرداخت می کنند از روشهای دیگری است که می تواند در بازاریابی ۳۶۰ درجه به خوبی به شما کمک کند. می توانید لینک های مربوطه را در صفحات پر بازدید و در محلی مناسب که توجه کاربران را جلب کند قرار دهید تا میزان بازدید شما را افزایش دهند.

 

نظر شما

The post مارکتینگ ۳۶۰ درجه چیست و چگونه از آن استفاه می شود ؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

Oil slipped nearly 1% on Monday as traders eyed an OPEC technical meeting this week which is expected to recommend an easing in supply cuts that have been propping up crude prices. Brent crude fell 29 cents, or 0.7%, to $42.95 a barrel while US West Texas Intermediate crude was at $40.25 a...
Iraq's oil production, including output from the semi-autonomous Kurdish region, fell 9% in June but was still above the amount it agreed to in the historic OPEC+ output cuts, official figures released July 11 showed. June production averaged 3.698 million barrels per day vs 4.068 million bpd in...

فرض کنید شما یک ریپورتاژ آگهی مناسب و جذابی تهیه کرده اید و آماده منتشر کردن آن می باشید.

آیا هر وب سایت یا فضایی که این ریپورتاژ آگهی را درج کنید می تواند محل مناسبی برای اهداف شما باشد ؟ همانطور که گفته شد ریپورتاژ آگهی ها به صورت نامحسوس در پی جلب توجه مخاطبان هستند. حال که شما به صورت نا محسوس و غیر علنی به تبلیغ محصول یا برند خود می پردازید اگر محل مناسبی را برای انتشار آن پیدا نکنید نمی توانید در کار تبلیغاتی و اثر بخشی ریپورتاژ آگهی خود موفق باشید.

این مسأله که از چه وب سایتی برای انتشار ریپورتاژ آگهی های خود استفاده کنید از اهمیت زیادی برخوردار است. انتخاب وب سایت مناسب برای انتشار ریپورتاژ آگهی ها با اهداف شما رابطه مستقیم دارند. یعنی برای یافتن این وب سایتها باید به این مسأله فکر کنید که هدف شما از انتشار این ریپورتاژها چیست ؟ به طور کلی صاحبان برند و تولید کننده های محصول دو هدف عمده دارند که در ادامه این مقاله به آنها اشاره شده و وب سایتی که مناسب با هدف شماست معرفی می شود.

یک) هدف افزایش جستجو در گوگل

برخی از برندها هدفشان این است که میزان جستجوی نام برند و محصول خود را در گوگل افزایش دهند. این افزایش جستجو به آنها این امکان را می دهد که محصول و برندشان به میزان زیادی مورد بازدید قرار بگیرد و هر چه قدر یک برند یا محصول مورد بازدید قرار بگیرد ، اثر گذاری آن بیشتر است. از طرفی ، برندها در تلاش هستند تا افراد زیادی نام و فعالیت برند آنها را بشناسند. پس این هدف برای آنها نسبت به سایر اهداف از اهمیت بیشتری برخوردار است. پس پیشنهاد می شود برای رسیدن به این هدف از وب سایتهای زیر استفاده کنید :

۱)سایتهای خبری

افراد زیادی هستند که روزانه به شبکه ها و وب سایتهای مختلف خبری سر می زنند تا اخبار هر روز را مورد مطالعه قرار دهند. از آنجایی که اخبار معمولاً در هر لحظه در حال به روز رسانی است پس افراد زیادی به این سایتها سر می زنند. همچنین میزان مراجعه آنها به این سایتها بالاست چرا که همانطور که گفته شد اخبار به صورت دائمی در حال به روز رسانی هستند. بنابراین درج ریپورتاژ آگهی در این صفحات قطعاً میزان جستجو و بازدید آن در گوگل را افزایش خواهد داد و یکی از مناسب ترین وب سایتها برای درج این دسته از آگهی ها هستند.

۲)سایتهای تفریحی

سایتهای تفریحی بسیار زیادی در اینترنت موجود است. علت این همه سایت تفریحی به این دلیل است که افراد زیادی تمایل به استفاده از این وب سایتها دارند. افراد از هر فشری به وب سایتهای تفریحی سر می زنند و در یک تحقیق مشخص شده است که بیشترین زمانی که افراد در اینترنت صرف می کنند در سایتهای تفریحی صرف می شود. پس می توان نتیجه گرفت که میزان بازدید از این وب سایتها بسیار بالاست. پس پیشنهاد می شود برای بالا بردن میزان جستجوی خود در گوگل حتماً وب سایتهای تفریحی را مد نظر قرار دهید و از این ظرفیت نهایت استفاده را ببرید.

دو) اهداف بازاریابی

برخی از افراد و صاحبان برندها ، علاوه بر اینکه میزان جستجوی آنها در گوگل اهمیت دارد بلکه در کنار آن به اهداف بازاریابی خود نیز فکر می کنند. یعنی تلاش می کنند علاوه بر بالا بردن میزان بازدیدها بتوانند بازارهای مناسبی را نیز برای محصول خود پیدا کنند. به این افراد و برندها پیشنهاد می شود از سایتهایی استفاده کنند که حداقل برای چند ساعت ، ریپورتاژ آگهی آنها را در صفحات اصلی خود نگه می دارند. هر چقدر آگهی شما به مدت طولانی در صفحه اصلی یک وب سایت باشد میزان بازدید آن را افزایش می دهد و از طرفی شما را به اهداف بازاریابی تان می رساند.

National Iranian Oil Company has signed a contract with Persia Oil and Gas Industry Development Company to develop Yaran joint oilfield in Khuzestan Province. The agreement aims to achieve additional cumulative production of about 39.5 million barrels over 10 years, with direct capital...
The oil demand crash in April, when most of America was under stay-at-home orders, resulted in the biggest monthly inventory jump in US commercial crude oil inventories in data going back to 1920, the US Energy Information Administration said. In April, US commercial crude stocks soared by 46.7...

اگر نگاهی به اطراف خود بیاندازید خواهید دید که سبک زندگی بسیاری از مردم از جمله خودتان بسیار تغییر کرده است.

همین تغییر در سبک زندگی ، نیازهای جدیدی را برای افراد ایجاد کرده است و در پی نیازهای جدید که برای انسانها بوجود آمده است ، مشاغل جدید نیز ایجاد شده تا بتواند این نیازها را برآورده کند. مشاغل از شکل سنتی خود خارج شده اند و دیگر مثل سابق حتما نیاز به محل مستقل برای کسب و کار یا حضور فیزیکی در بازار نیست. بلکه بسیاری از مشاغلی که هم اکنون شکل گرفته اند  و چه بسا درآمد بالایی نیز دارند کاملاً به صورت غیر حضوری انجام می شوند.

به نظر مشاوره بازاریابی ، همین عدم حضور فیزیکی در بازار موجب شد مشاغل خانگی بسیار زیادی به وجود بیاید. افراد از هر توانایی که داشتند یا از فرصت و موقعیتی که می توانستند به دست آورند برای ایجاد کسب و کار خانگی استفاده کردند. اما باید این نکته را در نظر بگیرید که رقابت در این زمینه نیز افزایش پیدا کرده است. به دلیل عدم نیاز به محل فیزیکی و استفاده از هر نوع امکانی برای ایجاد کسب و کار در خانه ، افراد زیادی از این فرصت استفاده کرده اند و همین مسأله رقابت زیادی را برای کسب و کارهای خانگی مختلف به وجود آورده است. برای موفقیت در این رقابت بهتر است نکات زیر را رعایت کنید.

یک) سفارش را زودتر از تولید بگیرید

از آنجایی که در بسیاری از مشاغل خانگی مشغول به تولید مواد غذایی هستند و مواد غذایی نیز از آن دسته محصولاتی است که احتمال فاسد شدن بالایی دارد و بیش از چند روز نمی توان آن را نگهداری کرد. پس در مشاغل خانگی به صرفه تر است که اول سفارش را دریافت کنید و سپس به تولید محصول بپردازید. هر زمان که سفارش را دریافت کردید می توانید با خیال راحت به تهیه محصول بپردازید. اما یادتان باشد که منظم بودن و تحویل به موقع محصول در کنار کیفیت آن می تواند تبلیغات بسیار عالی برای کسب و کار شما باشد. پس همیشه آماده باشید تا به محض دریافت سفارش شروع به تولید محصول کنید.

دو) یافتن بازار پر مشتری

قطعاً محصولی که شما تولید می کنید در برخی از بازارها ، مشتریان زیادی دارد. به عنوان مثال ، سوپر مارکتها از جمله مکانهایی هستند که افراد برای تهیه مایحتاج مواد غذایی خود به آنها سر می زنند و رفت و آمد مشتریان در این مکان بسیار زیاد است. سعی کنید با چند سوپر مارکت قرارداد ببندید و محصولات خود را برای فروش در اختیار آنها قرار دهید. حتی می توانید از آنها برای تبلیغ کار خود استفاده کنید و به گونه ای کار سفارش گیری خود را به این سوپر مارکتها بسپارید.

سه) مشتریان آنلاین

اینترنت یکی از کم هزینه ترین و شلوغترین بازارهایی است که در اختیار شماست. سعی کنید یک کانال برای محصولات خود ایجاد کنید و در این کانال ، تمامی مشخصات محصولات خود ، قیمت و نحوه تهیه و ارسال آن را برای مشتریان و اعضای کانال توضیح دهید. این کانالها بهترین راه برای یافتن مشتری هستند.

چهار)  آگهی های چاپ شده

درست است که امروزه اینترنت جای بسیاری از منابع چاپی را گرفته است. ولی هر ابزاری کارآیی و اثربخشی خود را دارد. هنوز هم بسیاری از افراد هستند که از منابع چاپی مانند آگهی های چاپ شده بسیار استقبال می کنند. در ثانی آنها می توانند آگهی هایی که به دستشان رسیده را برای مدتی در دست خود نگهداشته و همین احتمال اینکه این تبلیغات در ذهن آنها ماندگار شده و به حافظه آنها سپرده شود بیشتر می کند. پس سعی کنید حتماً آگهی هایی را به صورت چاپی تهیه کنید و در محلهای مناست مانند محلهای پر رفت و آمد و به ویژه محلهایی که مشتریان بالقوه شما در آنها هستند قرار دهید.

نظر شما

The post راهکارهای افزایش فروش در کسب و کار خانگی appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.