حذف موهای زائد با استفاده از لیزر یکی از شیوه های به نسبت دائمی و ایمن می باشد ، چرا که با اجرای آن از امکان رشد دوباره ی موها جلوگیری می شود بدون این که به پوست صدمه حرارتی وارد شود.
با این وجود گزارشات کلینیکی ۲۰ الی ۳۰ درصدی احتمال رویش مجدد موهای زائد حذف شده از طرف بیماران با پوست های مختلف گزارش شده است. از این رو تکرار و تکمیل درمان لیزری ضروری می باشد. چرا که رویش مو در طی چند فاز اتفاق می افتد و لیزر فقط قادر است بر فولیکول های مو در حال رشد اثربخشی داشته باشد.
هر اندازه پوست روشن تر و موها تیره و ضخیم باشند امکان حذف دائمی موهای زائد نیز افزایش خواهد یافت.
عموماً ۴ فاکتور در بازدهی و نتایج حذف موهای زائد با لیزر تاثیرگذار می باشند:
ـ گزینش مناسب و درست دستگاه لیزر
ـ گزینش درست طول موج لیزر
ـ درمان و رفع اختلالات هورمونی
ـ تکرار جلسات درمانی و تکمیل دوره درمان در فواصل زمانی مشخص
شیوه کار عمل لیزر چگونه است؟
لیزر درمانی یکی از تکنیک های ایمن و غیرتهاجمی به حساب می آید که از بازدهی و اثربخشی زیادی برخوردار است. حذف موهای زائد با لیزر بدون آسیب به پوست بر پایه مکانیسم بر فولیکول های مو قرار دارد. در این روش اشعه ی لیزر ساطع شده به درون پوست وارد و رنگدانه های ملانین را مورد هدف قرار می دهند. انرژی نورانی به حرارتی تغییر یافته و دمای فولیکول های مو تا ۶۰ الی ۷۰ درجه سانتی گراد بالا می رود. بدین صورت فولیکول های مو صدمه دیده و از رویش مجدد مو ممانعت به عمل می آورند.
انواع دستگاه های لیزر حذف موهای زائد
لیزرالکساندریت
لیزر الکساندریت با طول موج ۷۵۵ نانومتر جزو یکی از جدیدترین و حرفه ای ترین سیستم های لیزری جهان جهت حذف موهای زائد می باشد. از مشخصه های برجسته این دستگاه توانایی تنظیم طول موج و مقدار انرژی مورد احتیاج جهت حذف موهای زائد انواع گوناگون تیپ های پوستی است. الکساندریت حداقل عارضه جانبی و حداکثر بازدهی و نتیجه را به دنبال دارد. فناوری الکساندریت به دلیل راحتی در استفاده ، مجهز بودن به سیستم خنک کننده و کم خطر بودن بیشترین قابلیت و پاسخگویی را به همراه دارد و در کوتاه ترین زمان و کمترین تعداد جلسات درمانی توقعات بیماران را رفع می کند.
لیزر دایود
لیزر دایود با طول موج ۸۰۰ تا ۸۱۰ نانومتر جهت استفاده برای همه ی انواع پوست به ویژه پوست های تیره با موهای ضخیم کاربرد دارد و به دلیل قابلیت نفوذ زیاد به درون پوست قادر است موهای عمقی زیر پوست را هم حذف نماید. لیزر دایود جهت حذف موهای زائد نواحی زیر بغل ، بیکنی و پشت بدن گزینه مناسبی است.
لیزر ان دی یاگ
لیزر ان دی یاگ با طول موج ۱۰۶۴ نانومتر جهت حذف موهای زائد در پوست های تیره و خیلی تیره مورد استفاده قرار می گیرد و از کاربرد محدود و مخصوصی برخوردار است.
IPL
به دلیل کاربرد آسان ، ارزان بودن و راحتی دسترسی متداول گردیده است که در حقیقت اشعه ی لیزری نمی باشد و تنها نور قوی پالسی می باشد که به وسیله یک لامپ گزنون ایجاد و ساطع می شود و از لحاظ بازدهی و اثربخشی بر روی حذف موهای زائد با لیزر کاملاً فرق دارد.
تعداد جلسات موردنیاز لیزر موهای زائد
مولفه های مختلفی نظیر نوع دستگاه لیزر ، نواحی تحت درمان ، موع پوست ، رنگ مو در تعداد جلسات درمانی با لیزر تاثیرگذار می باشند ولی اغلب افراد به ۷ جلسه درمان با فواصل زمانی متغیر ۳ الی ۸ هفته احتیاج خواهند داشت. غالباً ریخته شدن موهای لیزر شده ۲ تا ۳ هفته زمان می برد و باید فرصت داد تا این موها به صورت طبیعی بریزند. لازم است هر ۶ ماه یک مرتبه درمان را تکرار نمایید تا به صورت میانگین ۶۰ الی ۸۰ درصد موها از بین بروند.
موارد ممنوعیت استفاده از لیزر موهای زائد
- زنان باردار
- وجود مشکلات هورمونی
- استفاده از داروهایی نظیر ضدآکنه
- سابقه تبخال و کلوئید
- اشخاصی که باطری قلب دارند
- وجود عفونت و جوش فعال در ناحیه درمان
- افراد مبتلا به لوپوس
- اشخاصی که اخیراً برنزه یا سولاریوم انجام داده اند
- وجود تاتو و خال و کک و مک در ناحیه لیزر
اثرات جانبی لیزر موهای زائد
درد ، خارش ، قرمزی و تورم از عوارض جانبی موقتی و طبیعی بوده که ظرف چد روز برطرف می شوند. از اثرات جانبی ناخواسته جدی دستگاه لیزر موهای زائد می توان به سوختگی ، عفونت ، بی رنگی و سفیدی پوست ، ایجاد رنگدانه های شدید اشاره کرد که توسط درمان با لیزر مناسب و دستگاه معتبر و تنظیمات صحیح قابل پیشگیری است
تفاوت لیزر الکساندریت و لیزر دایود
لیزر کیوسوییچ Q-Switch یا دستگاه حذف تاتو
زمانی که نام استارتاپ آن هم استارتاپ ایرانی به میان می آید ، بسیاری از افراد با چشم بدبینانه ای به آن نگاه می کنند و اولین تصوری که از این استارتاپها دارند این است که وقت و هزینه زیادی قرار است صرف شود ولی موفقیت آن قابل تضمین نیست.
بسیاری از افراد نیز چون این شیوه از کار و اصول آن را یک چیز وارداتی می دانند معتقد هستند که این دسته از کارها در ایران چندان نمی تواند جوابگو باشد. اما تجربه نشان داده است نه تنها استارتاپها در ایران نیز می توانند پیشرفت کنند بلکه برخی از آنها بسیار موفق هستند. در ادامه به دو مورد از استارتاپهای موفق ایرانی اشاره می کنیم تا هم افرادی که نسبت به این کسب و کارها بدبین هستند شاهد باشند که این کسب و کارهای نوپا با ایده های خلاقانه در ایران نیز می توانند موفق باشند و از طرفی یک نیروی انگیزشی برای افرادی باشد که مدتهاست یک ایده خلاقانه در ذهن دارند ولی جرأت عملی کردن آن را ندارند.
یک) دیجی کالا
دیجی کالا را می توان یکی از موفق ترین استارتاپهای ایرانی دانست. این سایت یا شرکت را کمتر کسی است که نشناسد و از آن خرید نکرده باشد. برای اولین باری که این استارتاپ شروع به فعالیت کرد محصولات آن شامل محصولات الکترونیکی بود. نام این شرکت نیز به خوبی نشان می دهد که مبنای فعالیت آنها محصولات الکترونیکی و دیجیتالی بود ها است. به همین دلیل حوزه فعالیت و مشتریان آنها در ابتدا محدود بود.
از طرفی ، جزء اولین استارتاپهای ایرانی است و آغاز فعالیت آن با زمانی مواجه بود که استفاده از اینترنت به گستردگی الان در ایران رواج نداشت. اما استفاده روز افزون از اینترنت در میان اقشار مختلف جامعه و از طرفی گرایش افراد به خریدهای اینترنتی به دلیل سهولت خرید و تحویل آن در درب منزل موجب شد که روز به روز بر مشتریان و طرفداران آن اضافه شود. امروزه فعالیت این شرکت تا جایی پیشرفت کرده است که انواع محصولات ، حتی محصولات غذایی را در سایت خود به فروش می گذارد.
می توانیم دیجی کالا را پر مخاطب ترین و موفق ترین استارتاپ ایرانی بدانیم. شاید در آغاز فعالیت چنین شبکه و شرکتی ، بسیاری از افراد در ایران تصور نمی کردند که تا این حد از موفقیت را بتواند به دست آورد. ولی تجربه و گذشت زمان نشان داده است که این استارتاپ از آن دسته از استارتاپهایی است که توانسته به موقع ، نیازهای مشتریان و دنیای امروز و همچنین یک نیاز روز که جای خالی آن احساس می شد را تشخیص داده و فعالیت خود را با گسترش محصولات با موفقیت ادامه دهد.
دو) ترب
این شرکت نیز از جمله شرکتهایی است که برای شما آشناست. شرکت ترب با این هدف شروع به فعالیت کرده است که محصولات مختلف از شرکتها و فروشگاه های گوناگون را برای مخاطبان خود نمایش می دهد تا آنها بتوانند در میان فروشگاه های مختلفی که یک محصول را ارائه می دهند دست به انتخاب بزنند. تفاوت در قیمتها یا مزیتهای فروشگاه ها می توانند با یکدیگر متفاوت باشند و این تفاوت می تواند یک مزیت رقابتی برای فروشگاه ها یا شرکتهای مختلف باشد.
در صورتی که هر کدام بتوانند ، بهتر و سریع تر نیاز مشتریان را برآورده کنند موفق تر هستند. شرکت ترب با تشخیص درست این نیاز هم برای فروشگاه ها و شرکتهای مختلف و هم مشتریان یک زمینه مناسب برای فعالیت خود ایجاد کند.
می توانیم دو شرکت دیجی کالا و ترب را از جمله استارتاپهای موفق ایرانی بدانیم که با تشخیص به موقع نیاز مشتریان توانسته اند موفقیت خود در میان سایر استارتاپها را رقم بزنند.
بنابراین ، تصور دشوار بودن راه اندازی استارتاپی که بتواند موفق باشد چیزی است که در ذهن شماست و اگر ایده خلاقانه ای را بتوان به شکل مناسبی پیاده کرد می توان واقعیت را به نفع خود تغییر داد. فقط کافیست یک ایده خلاقانه و یک نیاز و خلع در بازار احساس شود تا با ترکیب این نیاز احساس شده و ایده خلاقانه ، زمینه های آغاز یک استارتاپ موفق به وجود آید.
The post چند استارتاپ موفق در ایران می شناسید ؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.