بازی با آلت تناسلی در کودکان و نحوه برخورد والدین و راهکارهای ترک آن موضوع این مطلب آموزشی برای والدین مسئول است.
والدین به ویژه مادران با مشاهده ی فرزند خود در حین انجام چنین عملی ، نخست دچار ترس و اضطراب می شوند و دلواپسی و دلهره شدیدی به آنان دست می دهد و فکر می کنند که فرزندشان گرفتار نابهنجاری های جنسی گردیده و از این نگرانند که این عمل تا زمان بلوغ و دوران جوانی آنان همچنان تداوم و تکرار داشته باشد. از این رو برخی از مادران در همان هنگام بازی با آلت تناسلی در کودکان جلوگیری به عمل می آورند و او را تنبیه می کنند. برخی دیگر از مادران در محلی مخفی و کمین می کنند و زمانی که کودک در حال انجام این عمل است او را به دام می اندازندو او را مورد سرکوفت و شماتت قرار می دهند. برخی هم این کار فرزند خود را در مقابل دوستان و آشنایان بازگو می کنند و فکر می کنند که فرزندشان شرمگین خواهد شد و این کار را دوباره تکرار نخواهد کرد.
بیشتر این برخوردها با بازی با آلت تناسلی در کودکان و عکس العمل های والدین در مواجهه با این عمل کودک درست و هوشمندانه نبوده و غلط است. والدین در صورتی که مطلع می شوند که فرزندشان این عمل را مرتکب می شود نبایست وحشت زده شوند چون که کودک عمل جنسی پرخطری انجام نداده و گرفتار نابهنجاری جنسی نیست و این کار بچه ها به عقیده برخی از کارشناسان و پزشکان مشابه مکیدن انگشت است و بچه ها صرفاً جهت تسلی خود و رسیدن به آرامش این کار را انجام می دهند. این کار بچه ها معمولاٌ موقتی خواهد بود و تداوم نمی یابد اما برخورد و رفتار اشتباه والدین امکان دارد موجب گردد که کودک این کار را همچنان ادامه دهد.
هنگامی که والدین مشاهده می کنند که فرزندشان مبادرت به بازی با آلت تناسلی می ورزد می بایست نسبت به آن ها بی توجه و بی اهمیت باشند و هرگز برخورد و عکس العمل غیر عادی و تندی از خود بروز ندهند. والدین نبایست کودک را مورد سرکوفت و شماتت و یا اینکه بترسانند و نبایست حتی در مورد آن به کودک چیزی بگویند چون بچه ها مطلع نیستند که این کار یک عمل نکوهیده و زشت است ، اما در صورتی که بچه ها بفهمند که این کار آنان مورد توجه والدین می باشد این کار را تداوم و تکرار می کنند.
در صورتی که علت بازی کودک با آلت تناسلی به انگل کرمک و یا خارش و سوزش در قسمت تناسلی خود دچار شده است می بایست توسط دکتر معاینه و معالجه شود.
والدین می بایست تلاش نمایند که مواقعی که فرزندشان به این کار مبادرت می ورزد ، حداقل آن زمان ، اوقات خوش و موردعلاقه بچه ها بوده و بچه ها در آن اوقات به خوبی مشغول و سرگرم شوند ، چون در صورتی که بچه ها سرگرمی و تفریحی نداشته باشند و تنها باشند دوباره دست به این عمل خواهند زد.
برخی از بچه ها این کار را پیش از زمان خواب مرتکب می شوند. یعنی زمانی که مادر فرزند خود را ترک می کند و کودک دچار آشفتگی و هیجان جدایی می شود این عمل از او سر می زند. در این گونه مواقع مادر می بایست در زمان خواب کودک دقایقی را در کنار فرزندخود بماند تا او بخوابد.
در بعضی از موارد ، در صورتی که نوزاد جدیدی به جمع خانواده افزوده شده و تمام توجه و علاقه والدین که سابقاً از آن این کودک بوده است از او سلب شده و مادر همه ی توجه و زمان خود را به مراقبت و نگه داری نوزاد جدید می دهد. در این حالت والدین می بایست توجه و محبت سابق را به کودک بازگردانند تا او حس اطمینان و تسلی و آسودگی سابق خود را دوباره دریافت نماید و این عمل را که جهت ارضای آرامش و التیام خود مرتکب می شد را فراموش و خاتمه دهد.
نکاتی جهت پیشگیری از عادات و انحرافات جنسی در کودکان و بازی با آلت تناسلی
- اجتناب پدر و مادر و اعضای خانواده از برهنه شدن و یا استفاده از لباس های زننده در جلوی کودک
- اجتناب از دست زدن به آلت تناسلی بچه ها و حتی کتک زدن باسن و ران آن ها
- مجزا ساختن محل خواب کودک از اتاق پدرومادر ، از زمانی که بچه ها می توانند رفتار و اعمال جنسی را متوجه و تشخیص دهند
- ممانعت از خوابیدن بچه ها با دیگر کودکان و بزرگسالان
- اجتناب از دیدن تصاویر و فیلم های زشت و مبتذل توسط کودک و محدودیت در به کارگیری اینترنت و ماهواره
- زیرنظر داشتن دوستان و بازی های بچه ها و جلوگیری از تنها ماندن بچه ها به صورت متمادی
موضوعات مرتبط :
آموزش بلوغ به کودکان و نوجوانان
علت لمس آلت تناسلی در کودکان
تربیت جنسی کودک در سنین مختلف
نکات پایه در آموزش جنسی کودکان
راهکارهایی در جهت نحوه گفت و گو با فرزندان دربارهی مباحث جنسی
مناسب ترین سن برای آموزش مسائل جنسی به کودکان
تربیت کودک مستقل
تجربه نشان داده بسیاری از افرادی که در ایران صاحب فروشگاه یا تولید کننده محصولی هستند از اینکه فروشنده ماهری داشته باشند بیشتر از اینکه از یک بازاریاب حرفه ای کمک بگیرند استقبال می کنند.
در حالی که در کشورهای توسعه یافته و جایی که اقتصاد پر رونق تر و پویایی دارند دقیقاً برعکس این قضیه حاکم است. یعنی آنها ترجیح می دهند در مسیر بازاریابی و فروششان از یک بازاریاب حرفه ای کمک بگیرند و مطابق با برنامه های بازاریابی تدوین شده عمل کنند. در ایران ، اکثر صاحبان کسب و کارها چنین فکر می کنند که کافی است محصولات آنها به فروش برسد ! پس در صورتی که یک فروشنده ماهر بتواند این کار را انجام دهد دیگر نیازی به بازاریاب و هزینه های استخدام یک بازاریاب نیست.
شاید اعتقاد آنها در ظاهر بتواند نظر بسیاری از افراد را جلب کرده و آنها را قانع کند. اما افرادی که در زمینه کسب و کار تجربه دارند و از دنیای کسب و کار سر در می آورند به خوبی می دانند که بازاریابی و طراحی استراتژیهای بازاریابی مناسب از ارکان اصلی در ادامه حیات یک کسب و کار یا برند است.
چرا که فروشندگی فقط به فروش رساندن محصولات است که ممکن است یک فروشنده ماهر بتواند به صورت مقطعی ، فروش آنها را بالا ببرد ؛ اما بازاریابی یک فرآیند بلند مدت است و حیات کسب و کار شما را می تواند در طولانی مدت تضمین کند. چه فایده ای دارد شما به مدت چند ماه بتوانید میزان فروش خود را بالا ببرید ولی حضور شما در بازار فقط همان چند ماه یا نهایتاً یکی دو سال بیشتر نباشد ؟
به همین دلیل است که می گوییم افرادی که تجربه دارند یا از کسب و کار سر در می آورند به خوبی می دانند که بازاریابی یکی از ارکانهای اصلی و اولیه یک کسب و کار است و فروشندگی و به فروش رساندن محصولات ، جزء آخرین مرحله های آن می باشد.
بازاریابی به مسئله کشف و درک نیازهای مشتریان و برآورده کردن آنها تأکید می کند. آنها می دانند که برای موفقیت در کسب و کار باید بتوانند مشتریان را به گونه ای ترغیب یا قانع کنند که آنها حاضر شوند محصول یا برندی که هم اکنون از آن استفاده می کنند را کنار بگذارند و از محصول یا برند معرفی شده آنها خریداری کنند. امروزه بازاریابها شامل افراد با تجربه و تحصیل کرده ای هستند که با تحلیل بازار می توانند به شما بهترین راهنمایی و مشاوره بازاریابی را ارائه دهند.
آنها توانایی این را دارند که موقعیت کسب و کار و محصول شما را در بازار با دقت بسنجند و برنامه ریزیها و استراتژیهاب مناسب برای کسب و کار شما تدوین کنند. مشاوران بازاریابی با کمک دانش و تجربه ای که در این زمینه دارند می توانند از مجموعه ای از ابزارها برای ترکیب درست میان تقاضا ، زمان بندی و هدفهای کسب و کار یا سازمان شما استفاده کنند و بهترین استراتژیها را به شما پیشنهاد دهند. بازاریابها به خوبی می دانند که نباید نگاه یکنواخت به تمامی نیازها و تقاضاهای مشتریان داشته باشند. بلکه هر کدام از نیازهای آنها را به صورت مستقل مورد بررسی قرار می دهند و اینکه هر نیازی را در بافت و زمان و مکان مناسب خود می سنجند.
از نظر تجربه مشاوره بازاریابی ، به بیان تفاوت میان بازاریابی و فروشندگی به خوبی می توانیم درک کنیم که تا چه اندازه ، استراتژیهای مناسب بازاریابی می تواند به ما کمک کند تا کسب و کار خود را رونق دهیم و در بازار به حیات خود ادامه دهیم. اگر فقط بخواهیم به فروشندگی و بالا بردن میزان فروشمان بیاندیشیم بدون شک بسیاری از راهها را اشتباه می رویم و در بلند مدت متحمل ضررهای جبران ناپذیری می شویم.
The post بازاریاب یا فروشنده ؟ استخدام کدامیک برای کسب و کار شما ضروری تر است ؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.