آخرین اخبار از طراحی

Total investments in oil and gas in Norway are set for a second annual increase in 2019, but this year will likely be the peak of oil investments on the Norwegian Continental Shelf, as investments are seen declining in 2020 through 2023, the Norwegian Oil and Gas Association, NOG, said on Monday...

تعریف عکاسی پانوراما Panoramic photography و همچنین آموزشی عکاسی پاناروما به همراه جزئیات عکاسی پاناروما موضوع این مقاله عکاسی صنعتی و تبلیغاتی است.

عکاسی پانوراما تهیه تصویری می‌باشد که محدوده دید را به طور چشمگیر و برجسته‌ای گسترده‌تر از آن چیزی که در یک نما و پلان تولید می‌شود ، نمایش می‌دهد. تصاویر پانوراما به سبب نشان دادن موارد جزئی زیادتر ، موجب نزدیکی مشاهده کننده به تصویر ، جو و محیط عکاسی می‌شود ، به طوری که گویا خود مشاهده کننده در فضا و مکان مورد نظر حضور داشته است. به طور کلی بیشتر کاربرد عکاسی پاناروما در عکاسی تبلیغاتی است نسبت به عکاسی صنعتی

به منظور تولید یک تصویر پانوراما عکاس تعدادی تصویر با ناحیه و مرزهای مشترک و مقارن شده با یکدیگر تهیه می‌نماید و آنگاه با برنامه‌های رایانه مخصوص تنظیم و ویراستاری تصویر ، همه‌ی تصاویر گرفته شده را در کنار یکدیگر جای می‌دهد.

این نوع تصاویر داده‌ها و معلومات ، موارد جزئی و روشنی زیادتری را نشان می‌دهند.زمانی که ۳ تصویر را در کنار یکدیگر می‌گذارید در حقیقت شما شفافیت و کیفیت تصویر را معادل ۳ درجه افزایش داده‌اید و این بدان معناست که خاصیت آگراندیسمان تمام تصویر هم ۳ درجه افزایش یافته است.

تنظیمات و تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی پانوراما

در شروع کار به یک سه پایه به همراه یک وسیله‌ی ترازیاب نیاز است. تا قادر باشید باملایمت و به طور دقیق دوربین را به منظور عکاسی از قسمت‌های مختلف موضوع و هدف مورد نظر و ایجاد تصویر پانورامایی حرکت دهید. در نخستین گام الزامیست که سه پایه را تزار و آنگاه دوربین را روی آن قرار دهید. در اغلب دوربین‌های نیکون امکان تراز ضمنی خط عرضی با عنوان امکان پذیر است که این قابلیت عکاسی را برای شما آسان‌تر می‌سازد. در صورتی که دوربین عکاسی شما از این خاصیت برخوردار نیست قادرید در این شرایط از ترازیاب‌های مینی بهره بگیرید.

در اغلب تصاویر پانوراما مناسب‌ترین شیوه‌ی عکاسی به صورت ایستاده و قائم می‌باشد ، زیرا در این حالت میدان لازم و زیادی در جهت برش زدن عکس‌ها دارید. ابتدا حالت‌های مختلف را امتحان کنید و پس از آن حالت مناسب را بررسی و انتخاب نمایید.

نور در عکاسی پاناروما

به منظو عکاسی از سوژه  ، نوردهی را برطبق نورانی‌ترین قسمت هدف مورد نظر اعمال نمایید و زمان نوردهی و عدد دیافراگم را مشخص نمایید. آنگاه یک عکاسی امتحانی انجام دهید تا بفهمید میزان نوردهی تصویر از پیشینه نمای مطلوبی برخوردار است یا خیر. علاوه بر این قادرید از حالات نورسنجی ماتریسی در دوربین‌های امروزی و یا نیکون ، به منظور سنجش میزان نوردهی بهره بگیرید.

زمانی که به ترتیب و چارچوب درست و تنظیم دقیق دوربین دست یافتید عکاسی پانوراما آغاز می‌گردد. از این تنظیمات ثابت در جهت عکاسی از هر قسمت موضوع و هدف مورد نظر بهره بگیرید.

شماره دیافراگم در عکاسی پاناروما

غالباً عدد دیافراگم ۱۶ و ۲۲ برای عمق میدان مطلوب به کارگرفته می‌شود.

وایت بالانس

توصیه عکس برداران حرفه‌ای به کارگیری نور طبیعی و یا خودکار می‌باشد. در صورتی که از برنامه‌های رایانه‌ای پیشرفته و امروزی به منظور تلفیق و همپوشانی تصاویر بهره می‌گیرید ، حالت خودکار را به بگیرید. وگرنه به منظور یقین و ثقه زیادتر ، بیشتر نور سفید ا بر روی نور طبیعی و روز تنظیم نمایید. مساله اصلی در عکاسی پانوراما تغییر نکردن تنظیمات در ضمن عکاسی و برای همه‌ی قسمت‌های تصاویر عکاسی شده است.

عدسی و لنز دوربین در عکاسی پاناروما (دیافراگم عکاسی Diaphragm چیست؟)

عدسی که در عکاسی به کار می‌گیرید بر اندازه مقارن شدن تصاویر با یکدیگر اثرگذاری خواهد داشت. با لنز ۵۰ و یا طول کانونی زیادتر ، ۲۵% مقارن شدن و روی هم قرارگیری تصاویر مطلوب خواهد بود. ولی در صورتی که با لنز زیر ۵۰ و با طول کانونی پایین‌تر عکاسی را انجام می‌دهید ۵۰% مقارن شدن و روی هم قرارگیری تصاویر انتخاب خوبی خواهد بود. فراموش نکنید با هر نوع لنزی که عکاسی را انجام می‌دهید ، می‌بایست تنظیمات فاصله کانونی بصورت دستی و با تراز فاصله کانونی بر روی حداکثر و نامتناهی ، از این مساله که در تصاویر  فاصله کانونی بر روی قسمت‌های گوناگونی قرار بگیرد پیشگیری کنید.

ایزو

هرگز تنظیمات حساسیت نور را در عکاسی پانوراما در حالت خودکار قرار ندهید. چرا که  در این حالت ، در صورتی که تنظیمات نور عوض شود اختلافات و دگرگونی‌های غیرقابل انتظاری را در تصاویر موجود مشاهده خواهیم کرد.

در دنباله‌ی عکاسی برنامه‌های رایانه‌ی مخصوص تلفیق و همپوشانی تصاویر را اعمال می‌کنند. با وجود آنکه هر برنامه شیوه‌ی خاص خود را داراست اما در مجموع هر برنامه با یافتن نقاط و عناصر مشابه در تصاویر آنان را در کنار هم تنظیم می‌نماید. بعد از پایان کار نیز قادرید تصاویر را در ابعاد مورد نظر برش بزنید.


عکاسی هوایی یا عکاسی از بالا یا هلی شات

عکاسی مدلینگ حرفه ای Modeling Photography

عکاسی با سرعت بالا و عکاسی با سرعت پایین

مزایای عکاسی صنعتی

India's ONGC Videsh Limited has recorded its second oil discovery in Colombia, at onshore block CPO-5 located in the oil-rich Llanos Basin, company officials said Monday. OVL, the overseas arm of India's state-run explorer ONGC, is the operator of the onshore block with a 70% stake, while its...
Oil prices rose by more than 1% on Monday, lifted by optimism that talks could soon resolve the trade war between the United States and China, while supply cuts by major producers also supported the market. Brent crude futures were at $57.75 per barrel, up 69 cents, or 1.2%, from their last...
With brand-name drillers unwilling to jump in, Venezuela is resorting to a newly formed US company for help in shoring up production from its crude reserves, the largest in the world. Schlumberger Ltd. and Halliburton Co., the world’s biggest oil-service providers, have announced over $2 billion...
Trade talks resuming Monday between the US and China could signal whether crude and LNG flows will pick up between the two countries this year or stay mired in the trade dispute. The US trade representative announced Friday that top energy and agriculture officials would be part of the US...
The global petrochemical industry is poised for solid growth over the next nine years, with nearly 1,158 planned and announced plants slated to come online primarily in Asia and the Middle East region, said a report, released on the sidelines of an industry event in Dubai. ArabPlast 2019, a...

تشکیل یک تیم تجاری برای هر شرکتی یکی از ایده آلهاست.

تیمی که در آن افراد به درستی در کنار هم قرار گرفته باشند توانایی این را دارد که یک شرکت را از نقطه صفر به بالاترین سطح موفقیت برساند. به همین دلیل است که ارزش کارهای تیمی و افرادی که در آن تیم قرار می گیرند بالاست. برای اینکه بتوانیم تیمی یک دست ، هماهنگ و موفق ایجاد کنیم باید از راهکارهای زیر استفاده کنیم.

یک) ساخت رفتارهای درست

معمولاً تیم هایی که موفق هستند ، رفتارها و عادتهای درستی دارند. بعد از اینکه افراد مناسب و متعهد برای کارها را انتخاب کردید می توانید چارچوبها و رفتارهایی را در این گروه ایجاد کنید که این رفتارها موجب موفقیت بیشتر شما می شود.

دو) بازنگری هدفهای تیم

بهتر است به صورت منظم و در فاصله های زمانی مشخصی ، به همراه تیم خود به بازنگری هدفهای تیم بپردازید. اگر گروه و تیم شما به خوبی اطلاع نداشته باشد یا فراموش کند که برای چه هدفی تلاش می کند انگیزه و عملکرد آنها کاهش پیدا می کند. این بازنگری اهداف به شما کمک می کند تا مسیرهایی که باید پیموده شود مشخص تر شده و اعضای گروه به یکدیگر نزدیک تر شوند و همچنین به ارزیابی عملکرد خود بپردازند که تا چه حدی با این هدفها فاصله داشته یا به آنها نزدیک هستند. همچنین بازنگری هدفها به اعضای تیم کمک می کند درک کنند که عملکرد هر یک از آنها تا حدی در عملکرد کلی گروه نقش دارد و همین نشان دهنده اهمیت عملکرد آنهاست.

دو) روابط دو طرفه و مناسب اعضای تیم

همیشه تیمی موفق است و عملکرد خوبی دارد که اعضای آن ارتباط خوبی با یکدیگر داشته باشند. ارتباط باید کاملاً دو طرفه باشد و هر فردی در آن به راحتی خواسته های خود را مطرح کند و هم اینکه در این ارتباطها ، نقش افراد در تیم مشخص باشد و بداند که دقیقاً چه نقشی را در ارتباط با تیم و اعضای آن دارد. همچنین باید اعضای گروه را تشویق کنیم تا واکنشهای خود نسبت به عملکرد گروه و هم تیمی های خود را به خوبی نشان دهند تا گروه متوجه ضعف ها و قوتهای خود شود.

سه) اعتماد

همواره ، اعتماد یکی از ارکان های اصلی در هر ارتباطی است. بهترین تیم ها با کارآیی بالا ، تیم هایی هستند که در آنها اعضای تیم به هم اعتماد دارند و از طرفی ارتباط آنها فراتر از ارتباط کاری است. بنابراین سعی کنید شرایطی را فراهم کنید که اعضای تیم شما فقط در حوزه کاری با یکدیگر در ارتباط نباشند بلکه دوستی های عمیق و محکمی بین آنها برقرار باشد. این گونه ارتباط ها می تواند با افزایش فضای صمیمانه ، مسافرتهای تیمی و وعده های ناهار یا شام به همراه اعضای تیم ایجاد شود.

چهار) توانایی غلبه بر مشکلات

بر اساس روش های آموزش بازاریابی ، شما هر گونه کسب و کاری که داشته باشید قطعاً موانع و مشکلاتی در پیش پای شما وجود خواهد داشت. به همین دلیل باید سعی کنید همیشه تیمی را پرورش دهید که در این گونه مواقع ، ذهن های خلاقی برای ایجاد راه حل های مناسب برای غلبه بر مشکلات داشته باشند.

پنج) اطلاع گروه از اخبار و اطلاعات فعالیت

اخبار و اطلاعاتی که مربوط به فعالیت گروه شما یا هر اخباری که مربوط به کسب و کار شماست باید در اختیار تیم شما قرار بگیرد. این اطلاع رسانی و به اشتراک گذاشتن خبرها موجب می شود که روحیه همکاری و همفکری در تیم شما به وجود بیاید. سعی کنید اعضای تیم خود را به گونه ای مدیریت کنید که مشغله های کاری و زندگی آنها موجب نشود که از به اشتراک گذاری اخبار مربوط به فعالیتشان در گروه غافل باشند. افزایش این روحیه در تیم می تواند با یک تشویق و ایجاد انگیزه در گروه شکل بگیرد.

جهت کسب اطلاع در مورد نحوه مشاور بازاریابی به این صفحه مراجعه نمایید.

منظور از راهیابی یا نفوذ به بازار این است که سهم شما از فروش کل یک محصول چقدر است ؟ مشخص کردن این عدد ، نشان می دهد که محصول شما چقدر ظرفیت دارد تا میزان فروش خود را افزایش دهد.

از نظر مشاوره بازاریابی و فروش در واقع هر چه قدر عدد به دست آمده برای نفوذ به بازار کمتر باشد نشان می دهد که شرکت شما باید تلاش بیشتری برای سرمایه گذاری در زمینه محصولات و بازاریابی داشته باشد و روشهای بازاریابی خود را به روز رسانی کرده و تقویت کند. اما از طرفی اگر این عدد یک عدد بزرگی به دست بیاید نشان می دهد که شما توانسته اید جایگاه خود در بازار را پیدا کنید و محصول خود را به خوبی به مشتریان معرفی کنید. هم اینکه خیال شما از اینکه موقعیت شرکت شما تثبیت شده است کمی راحت تر می شود ولی باید در گام بعدی تلاش کنید که این جایگاه را برای مدت طولانی و همیشه حفظ کنید.

از جمله روشهای نفوذ در بازار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اولین روش نفوذ در بازار ) تعیین مشتریان

اگر می خواهید بازار مورد نظر خود را به  دست آورید و عدد به دست آمده از نفوذ در بازار یک عدد بزرگی باشد باید مشتریان خود را تعیین کنید. تعیین و مشخص کردن مشتریان موجب می شود تا تمامی شرایط و ویژگیهای محصول خود را متناسب با مشتریان خود طراحی و تنظیم کنید و در نتیجه ، بازار هدف مورد نظر خود را به دست آورید. همین امر موجب می شود مشتریان شما بیشتر از سایرین باشند و در واقع در محاسبه میزان نفوذ شما در بازار نسبت به کل بازار محصولات مشابه شما ، عدد بزرگی به دست خواهد آمد.

دومین روش نفوذ در بازار ) شرط قیمت تعیین شده

محصولات ارزان قیمت همیشه حجم زیادی از فروش بازار را به خود اختصاص می دهند. به همین دلیل ، یکی از راههای افزایش نفوذ شما در بازار این است که یک قیمت متناسب نسبت به محصولات مشابه در بازار تعیین کنید. معمولاً شرکتهایی که فروش کمی دارند اولین روشی که به ذهنشان می رسد همین روش است. چرا که در مدت زمان کوتاهی می تواند میزان فروش آنها را به شکل چشم گیری افزایش دهد. البته برای نفوذ در بازار نیاز به یک پروسه طولانی تری دارید و لازم است شما میزان نفوذ خود را برای مدت طولانی بالا ببرید. به همین منظور بهتر است قبل از وارد شدن به بازار یا در استراتژیهای بازاریابی خود این شرط را یکی از شروط خود برای همیشه در نظر بگیرید. زیرا بدون در نظر گرفتن بازار ، افزایش یا کاهش قیمتها می تواند موقعیت شما را به خطر بیاندازد و نتایج غیر منتظره و معکوسی داشته باشد.

سومین روش نفوذ در بازار ) تبلیغ مناسب

تبلیغات از جمله راههای نفوذ در بازار است ، چرا که موجب آشنایی مشتریان با محصول و ویژگیهای آن می شود و می تواند روند انتخابها و مصرف آنها را تغییر دهد. در برخی از محصولات ممکن است تنها با یک تبلیغ مناسب بتوانیم میزان نفوذ آن در بازار را به شکل مطلوبی افزایش دهیم.

چهارمین روش نفوذ در بازار ) به روز رسانی محصول

باید محصولات خود را به لحاظ تکنولوژی و ویژگیهایی که دارد به روز رسانی کنید. ارتقاء کیفیت و کارآیی محصولات می تواند از جمله راههای مهم در افزایش نفوذ یک محصول در بازار باشد. تغییر در ظاهر یا ویژگیهای یک محصول می تواند موجب بهبود کارآیی آن برای مشتریان شود و ارزش آن را افزایش داده و در نهایت میزان فروش آن در بازار را بالا ببرد.

پنجمین روش نفوذ در بازار ) تولید محصولات جدید

تولید محصولات جدید می تواند نیازهای بیشتری از مشتریان شما را حل کند به همین دلیل بهترین راه برای نفوذ بیشتر به بازار است.


موضوعات مرتبط :

از منسوخ شدن محصولات قدیمی خود پیشگیری کنید!

معرفی محصول جدید به بازار چه مراحلی دارد؟

نظر شما

The post راه حلهای مؤثر و روش های در نفوذ به بازارهای جدید appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

برندسازی برای محصولات کشاورزی و برندینگ کشاورزی موضوع مقاله کوتاه ماست. کشاورزی در ایران هنوز در بسیاری از مواقع به صورت سنتی است.

نه تنها کشاورزی های مکانیزه شده  و استفاده از علم و اصول کشاورزی در ایران هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده است بلکه در بسیاری از مواقع نیز ، محصولات تولید شده را نمی توانیم آنچنان که باید و شاید هم در داخل کشور و هم خارج کشور معرفی کنیم و به فروش برسانیم. شاید کشاورزی در ایران را بتوان از جمله بخشهایی دانست که مورد غلفت و بی توجهی قرار گرفته است. ایران به عنوان کشوری ۴ فصل ، علاوه بر اینکه ظرفیت لازم برای تولید انواع محصولات کشاورزی را دارد بلکه می تواند در این زمینه به یک رقیب جدی برای بازارهای خارجی تبدیل شود. اما این صنعت حتی در داخل ایران نیز نتوانسته است جایگاه خود را پیدا کند.

با جستجو و پیگیری عوامل دخیل در این کم کاری یا نقص می توان به حلقه مفقوده ای به نام برندسازی و معرفی درست محصولات کشاورزی رسید. برندسازی موجب می شود محصول شما نسبت به محصولات مشابه در بازار متمایز باشد و ارزش محصول و کالای شما را بیش از ویژگیهای آن نشان می دهد. در نتیجه ، محصول شما قدرت این را پیدا می کند که با محصولات بازار رقابت کند و جایگاه خود را در بازار حفظ کرده و ارتقاء بخشد. برند سازی هزینه دارد ولی در نهایت می تواند یک سرمایه خوب برای سود بیشتر شما باشد. متأسفانه در ایران ، از آنجایی که کشاورزی همچنان به شکل سنتی انجام می شود بنابراین در بازاریابی و برندسازی آن نیز به شکل سنتی عمل می شود و به اهمیت برندسازی در آن پی نبرده اند.

شرکتهایی که فعالیت آنها به نحوی مربوط به محصولات کشاورزی است باید سعی کنند ویژگیهای محصول خود را در قالب یک برند و لوگوی مناسب به بازار و مشتریان معرفی کنند. این تفاوت ظاهری و تصویری می تواند اولین گام برای تقویت صنعت کشاورزی و محصولات آن باشد و هم اینکه بازارهای مناسبی نیز برای برای آن ایجاد شده و جایگاه خود را در ایران و جهان پیدا کند. برندسازی در صنعت کشاورزی ، نه تنها می تواند این صنعت را به لحاظ بازار و فروش ، رونق بخشد ، بلکه می تواند آن را وارد عرصه های جدید در تولید محصولات غذایی کند. همچنین ، برند ها قادرند مشتریان را نسبت به خود وفادار سازند و این می تواند در درازمدت برای شرکتها بسیار سودآور باشد.

برای اینکه بتوانیم محصولات کشاورزی را در ایران برندسازی کنیم باید به نکاتی توجه کنیم.

یک) در نظر گرفتن مشتریان برای برندسازی کشاورزی

ممکن است برخی از مشتریان شما فقط به دنبال این باشند که یک محصول با طعم و مزه متفاوت و خوبی را خریداری کنند و در مقابل مشتریانی نیز باشند که سلامت مواد غذایی و کشاورزی تهیه شده برایشان مهم است. در برندسازی لازم است این گروه های مختلف مشتریان را در نظر بگیرید. به عنوان مثال در برندسازی ، اگر مشتریان شما بیشتر به ارگانیک و طبیعی بودن محصول اهمیت می دهند و سلامت آن برایشان مهم است می توانید با اعتمادی که در آنها ایجاد می کنید و محصولات سالم و طبیعی که در اختیار آنها قرار می دهید به برندسازی محصولات خود بپردازید.

دو) اهمیت طراحی لوگو برای برندسازی کشاورزی

سعی کنید در لوگوهایی که برای برندهای محصولات کشاورزی تهیه می کنید از نمادهایی مانند تصاویر روستا و تصاویر مشابه این استفاده کنید تا به مشتریان شما این فکر را القا کند که این محصول کاملاً طبیعی است.

سه) صرفه اقتصادی برای برندسازی کشاورزی

حتماً در برندسازی محصولات خود قیمت محصولات را در نظر بگیرید. صرفه اقتصادی موضوعی است که همیشه و همواره برای مشتریان مهم است. پس قیمتهای پائین و در عین حال محصول سالم و طبیعی ، با طعمی مناسب و خوب می تواند بهترین عامل موفقیت شما در برندسازی شود.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که ممکن است در برندسازی محصولات کشاورزی اتفاق بیافتد این است که شرکتها فقط به طراحی یک برچسب و لوگو می پردازند و فرآیند برندسازی را فراموش می کنند. در حالی که این فرآیند برندسازی است که در نهایت اهمیت پیدا می کند.

نظر شما