آخرین اخبار از طراحی

Supplies of uranium, used to fire nuclear power plants, are becoming increasingly plentiful globally, threatening to make redundant Japan's long-standing policy of recycling spent nuclear fuel. A pillar of the policy is a joint project with France to develop a fast reactor, which generates...

عکس صنعتی چیست؟

عکس صنعتی ، تصاویری هستند که عکاسان صنعتی از دستگاه‌ها و سیستم‌ها ، ابزارها و ماشین‌ها و در پاره‌ای از حالات از کادر و پرسنل و روسای کمپانی‌ها و کارخانه‌ها برای آگهی و معرفی کالاها و خدمات و صنعت و فعالیت ایجاد شده تهیه می‌کنند.

در حقیقت می‌شود بیان کرد که عکاسی صنعتی یک برداشت و ابزار واضح و معلوم برای تمامی اشخاص در سنین متفاوت است که با به کارگیری تصویر صنعتی ، با یک نظر و دید در چارچوب یک تصویر ، مشخصه‌های ویژه و انحصاری کالاها و خدمات و فعالیت مورد نظر را متجلی می‌سازد.

  • در عکس صنعتی ، به سبب وجود فضای سرپوشیده و یا سرباز کارخانه و شرکت ، فاکتورهای فراوانی بر چگونگی و حالات تصاویر اثرگذار می‌باشند که فقط با وجود خبرگی و تسلط عکاس صنعتی و برخورداری از ابزار و وسایل و سیستم‌های حرفه‌ای و مدرن می‌شود تصاویر صنعتی باکیفیت و بی‌نظیری را در حالت و وضعیت‌های گوناگون در این نوع محیط‌ها تولید کرد.
  • در عکاسی صنعتی ، به سبب محیط و مکان و عرصه‌ی وسیع و بزرگ ، منبع‌های تابشی پرتوهای گوناگون ، کالاهاو تجهیزاتی با براقی و جلای مختلف ، عکس بردار صنعتی به تیزنگری و ریزبینی فراوانی احتیاج دارد. همواره زمانی که عکاس آغاز به کار می‌نماید ، می‌بایست نخست تعدادی تصاویر آزمایشی را عکاسی نماید تا قادر باشد با نظاره و رسیدگی و تفحص در تصاویر آزمایشی و به وجود آوردن دگرگونی و تعویض‌های ضروری در تصاویر ، توقعات و دورنمای لازم را از تصویرهای حقیقی تامین نماید.
  • پیوسته ضروریست به منظور تولید عالی‌ترین عکس صنعتی ، عکاس با وجود سیطره بر فضای شرکت و کارخانه ، با مسئول فنی هم صحبت کند تا آگاه گردد که چه سوژه و موردی در یک عکس صنعتی مورد توجه و هدف آنان می‌باشد ، چرا که مقصود نهایی از یک تصویر صنعتی ، آگهی و معرفی کالاها و فرآورده‌ها و خدمات ، جذب مشتریان و سود حداکثر است.
  • چینش و دکوراسیون در عکاسی صنعتی بر چگونگی و متمایز سازی مشخصه‌های فرآورده و کالاها و سیستم‌ها فراوان موثر است ، بنابراین ضروریست که عکس بردار برای یک تصویر صنعتی پیشرفته از سه پایه‌های مخصوص دوربین‌ها استفاده نماید تا قادر باشد بدون حرکت و تکان دست‌ها با جهت گیری و چارچوب صحیح تصاویر معتبر و ارزنده‌ای را تولید کند.
  • در بعضی حالات ضروریست از کالاها و اجناس و سیستم‌ها و ابزارهای کوچک عکس های صنعتی فراهم گردد ، توصیه می‌شود که عکس برداری در این صورت در آتلیه با نورافکنی تصنعی صورت گیرد ، چرا که در فضای سرباز و سرپوشیده کارخانه‌ها با بودن منبع‌های تابشی پرتوهای متعدد مهار وضعیت و فضای مورد نظر به راحتی ممکن نیست و ضروریست که زمینه سازی مختلفی در این خصوص انجام گیرد. ولی هنگامی که عکس صنعتی در جو و فضای خود کارخانه تهیه می‌گردند ، عکاس با شناخت منبع‌های تابشی پرتوهای فضای اطراف ، اجرای پاره‌ای از دگرگونی‌ها و تعویض‌های سیستم‌ها و فضای موجود ، به وجود آوردن چینش و زاویه بندی درست ابزارها و تجهیزات و سیستم‌ها ، اعمال پاره‌ای از بازسازی‌ها و اصلاحات قادر است به تولید تصاویر صنعتی مطلوب و عالی دست یابد.
  • در عکس صنعتی که در جهت معرفی و تبلیغات کالاها و فرآورده‌های تجاری و صنعتی انجام می‌گردد ، ضروریست که عکس بردار با توجه و اهمیت زیادی در به وجود آوردن ترکیب بک گراند کالاها و فرآورده‌ها ، مشخصه‌های کالاهای مورد هدف را شاخص و متمایز سازد. بدین منظور عکس بردار است در تصاویر صنعتی در استودیو از پرده‌های ویژه عکس برداری صنعتی بهره بگیرد.
  • لنزهای دوربین و ابزارهای آن در افزایش حالت و جذابیت عکس تبلیغاتی و صنعتی فراوان موثرند. بدین سبب عکی بردار با تجهیزات مدرن و منابع تجهیز شده به همراه دانش و مهارت و تسلط فراوان قادر است پیوسته تصاویر صنعتی منحصر به فرد و باکیفیتی را در عرصه عکاسی صنعتی و تجاری در سوابق و کارنامه‌ی خود دارا باشد.

در این بخش به چهار شکل گوناگون از عکاسی پیشرفته که به پیشرفت فعالیت‌های مارکتینگ شرکت‌ها و کارخانه‌ها یاری می‌رساند ذکر می‌گردد:

  • عکس صنعتی از کالاها و فرآورده‌ها: عکاسی از کالاها و اجناس مطلوب و عالی یکی از اساسی‌ترین اقداماتی می‌باشد که قادرید در حرفه و صنعتتان به منظور انتظار سود و فروش بیشتر انجام دهید. شرکت و کارخانه شما چه کالاها و فرآورده‌های کوچک و اندک را عرضه نماید و چه محصولات و دستگاه‌های انبوه ، احتیاج به عکس‌هایی دارید که با عالی‌ترین شکل کالاها و فرآورده‌هایتان را برجسته سازی و شاخص سازد.
  • پرتره‌های صنعتی: عکس صنعتی از کادر و پرنسل می‌بایست به صورت ماهرانه باشد و در عکس‌های بروشورها و کاتالوگ‌ها و اعلان‌های تبلیغاتی عرضه گردد. همچنین از این عکس‌ها برای عکس‌های نمایه و یا شرح حال در وبگاه نیز می‌توان بهره گرفت. ولو در صورتی که حرفه و فعالیت شما از محیط کاری و دفتری برخوردار نیست ، عکس‌های پرتره صنعتی در متمایز شدن صنعت و تجارت شما و بر نگرش و برداشت مشتریان فراوان تاثیرگذار خواهد بود.
  • عکس صنعتی از ساختمان‌ها و سازه‌های فیزیکی: هرگز در عکس برداری صنعتی عکاسی از تاسیسات و فضاهای درونی و بیرونی کارخانه و شرکت را از یاد نبرید. برداشت و تفاسیری که مشتریان و مخاطبان از صنعت و تجارت شما دارند بسیار متاثر از نصاویر مکان و فضای فعالیت و حرفه شما می‌باشد.
  • عکس برداری در فضا و مکان حقیقی: در پایان عکس برداری در فضا و مکان مورد نظر موجب می‌گردد مخاطبین و خریداران شما یک برداشت و نظر مثبت و مطلوب در رابطه با محیط صنعتی و تجارت و فعالیت شما به دست آورند. اینکه مخاطبان و خریداران محصولات شما مشاهده نمایند که شما به چه طریق فعالیت می‌کنید و بر صنعت و تجارت ، فرآورده‌های تولیدی و سرویس‌های ارائه شده مدیریت دارید به آنان آسودگی خاطر می‌بخشد. به علاوه عکاسی در محل موجب می‌شود که از رخوت و فلج شدن فعالیتتان پیشگیری گردد و پرسنل و کارکنان و اعضای مجموعه با قدرت و مهارت بیشتری به فعالیت جهت عکس صنعتی بپردازند.

عکاسی صنعتی در محیط‌های نورانی

بهترین روش عکاسی از کالا برای فروشگاه‌های اینترنتی

تجهیزات نورپردازی در عکاسی صنعتی

نام مرکز :

کانون عکاسان برتر (زیرمجموعه طراحان برتر)

 

توضیح :

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی به صورت سراسری

 

خدمات:

عکاسی صنعتی

عکاسی تبلیغاتی

 

سال تاسیس:

۱۳۸۷

 

وبسایت:

http://photographybartar.com

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در مشهد در برخی موارد مانند سایر شهرها و در برخی موارد متفاوت می باشد. بخش متفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در مشهد این است که نور خورشید دارای شدت بیشتری می باشد. لذا عکاسی از پروژه های صنعتی و کارخانه در مشهد با عکاسی از یک مجتمع در شهر قزوین صورت می پذیرد، متفاوت خواهد بود. 

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در مشهد از جوانب دیگری مشابه عکاسی در سایر شهرها می باشد. اگر فردی در استان خراسان می باشد و تمایل دارد از محصولات خود عکاسی حرفه ای کند، این عکاسی باید توسط افراد مجربی صورت پذیرد که علاوه بر شناخت حرفه ای از عکاسی تبلیغاتی ، از موارد بومی نیز شناخت داشته باشد. عکاس صنعتی و حرفه ای در مشهد و همچنین استودیو حرفه ای در مشهد همانند سایر شهرهای بزرگ کم نیست. لذا کانون عکاسان با شناسایی علاقه مندان جوان که دارای تجهیزات حرفه ای نورپردازی و عکاسی دارند، می تواند به متقاضیان عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در شهر مشهد و استان خراسان کمک نماید.

اگر شما هم عکاس صنعتی در مشهد هستید و علاقه مند به همکاری با کانون عکاسان برتر هستید، می توانید فرم مربوط به صفحه “همکاری با ما” را (در منو بالا) تکمیل نمایید.

اهمیت عکس و عکاسی در تبلیغات موضوع این مقاله کوتاه است.

اگر با دقت به اطراف خود نگاه کنیم کاملاً این مسئله را درک خواهیم کرد که دنیای کنونی ما بر خلاف گذشته ها ، بر اساس ظواهر هر چیزی پیش می رود. در هر کسب و کار یا فعالیتی که وارد شوید اولین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که ظاهر محل کار ، پوشش و ظاهر شخصی خودتان ، مکانی که در آن زندگی یا کار می کنید از نظر دیگران مهم است و بر عقیده و نظر آنها و حتی احساس آنها نسبت به شما اثر قابل توجهی دارد.

علت آن هم کاملاً ساده است ، زیرا انسانها پیامهای دیداری را خیلی بیشتر توجه می کنند و در حافظه شان ثبت می شود. هر انسانی قبل از دریافت پیامهای شما به ظاهر شما نگاه کرده و اطلاعات و احساسات بسیار زیادی را دریافت می کند. پس بهتر است از این دانش در طراحی تبلیغها نیز استفاده کنید. زیرا یکی از قویترین ابزارهای اثر گذاری بر ذهن افراد است.

در همین راستا ، عکاسی تبلیغاتی و حرفه ای از جمله وسیله های تبلیغاتی مهم محسوب می شود. امروزه در هر آگهی تبلیغاتی که مشاهده کنید حتماً بخش زیادی از آن را تصاویر در بر گرفته اند. عکسهای حرفه ای از زمانی که یک محصولی را بسته بندی می کنند تا زمانی که آن را به بازار عرضه می کنند نقش مهمی دارد. زیرا در بسته بندی محصول شما نیاز به عکسهایی با کیفیت بالا از محصول یا کارخانه یا هر چیز دیگری دارید تا بر روی بسته بندی آن درج کنید و خودتان و محصولتان را معرفی کنید.

زمانی هم که آن را به بازار عرضه می کنید باید آگهی های تبلیغاتی خود را به همراه عکسهای صنعتی که از محصول و برند خود دارید تهیه کنید و در کار تبلیغاتی از آن به بهترین نحو استفاده کنید. باید متذکر شویم که هر عکسی نمی تواند کارآیی مورد نظر شما را داشته باشد. به همین دلیل عکسهای شما باید ویژگیهای مطرح شده در پائین را داشته باشد تا اثر گذاری کافی را بر مخاطبان داشته باشد.

یک) انتخاب سوژه مناسب

شما نمی توانید از هر چیزی عکس بگیرید و از آن در تبلیغات استفاده کنید ؛ چون هدف شما از این عکسها جلب توجه مخاطبان است پس باید سوژه های جذاب و مناسبی را انتخاب کنید و از عکس آنها در بنرها ، پوسترها و پیامهای تبلیغاتی که به صورت الکترونیکی چاپ می کنید استفاده کنید.

دو) عکس از پروسه تولید تهیه کنید

یکی از راههایی که می تواند عکسهای تبلیغاتی شما را جذاب کند ، تهیه عکس از پروسه تولید محصول است. می توانید از این پروسه عکسهای با کیفیتی را بگیرید و در نهایت عکس از محصول نهایی خود بگذارید تا محصول اولیه و محصول نهایی شما با هم مقایسه شوند. همین مقایسه ، موجب جلب توجه مخاطبان می شود و زمان تمرکز بر روی عکس یا تبلیغات را افزایش می دهد و اثر ماندگاری آن در ذهنشان بالا می رود.

سه) سوژه های جذاب ولی ساده داشته باشید

سوژه عکس شما به همان اندازه که باید جذاب باشد ولی به همان اندازه نیز باید تصاویر شما ساده باشد زیرا سادگی  و خلوت بودن تصاویر شما می تواند میزان گویا و رسا بودن آنها را به شکل بهتری در ذهن بیننده بیشتر کند.

چهار) ویژگیهای گرافیکی بالا

از آنجا که رنگها اثرگذاری بالایی در ذهن افراد دارند و هر جا که از رنگهای مناسب و به اندازه استفاده کنید می توانید اثر فوق العاده ای در ذهن افراد  بگذارید ، پس همیشه دوربینی را انتخاب کنید که ویژگیهای گرافیکی بالایی دارد و می توانید عکسهایی با کیفیت بالا و خوب تهیه کنید. اگر این وِیژگی را دست کم بگیرید و از رنگهای نامناسب یا تعداد رنگهای کم یا زیاد استفاده کنید می تواند اثر منفی داشته باشد.

اهمیت عکسها هم در تبلیغات و رسانه های مختلفی که استفاده می کنید و هم کاتالوگهایی که برای معرفی محصولتان تهیه می کند نقش بسیار مهمی دارد. تهیه عکسهای مناسب می تواند اطلاعات بسیار بیشتری نسبت به نوشته های شما به مخاطبان ارائه دهد. مخاطبان شما را متخصص در این زمینه خواهند دانست و هم به این نتیجه می رسند که علاوه بر تخصص کافی در فعالیت و کارتان بلکه به مشتریان و نحوه کار خود نیز اهمیت می دهید.


موضوعات مرتبط :

نقش عکاسی تبلیغاتی در جذب مشتری

برخی رهنمودها برای عکاسی تبلیغاتی

تاثیر عکاسی صنعتی در رساندن پیام شما به مخاطب

بهترین روش عکاسی از کالا برای فروشگاه‌های اینترنتی

اهمیت وجود عکاسی تبلیغاتی با کیفیت از غذاها

نقش عکاسی تبلیغاتی در موفقیت و فروش

کاربردهای عکاسی صنعتی

مدیر هر استارت آپی یکی از ارکان اصلی در موفقیت یا عدم موفقیت آن استارت آپ است.

یک مدیر فعال می تواند استارت آپ خود را به سرعت به یک کسب و کار موفق تبدیل کند. بنابراین ، مدیر هر استارت آپی نقش مهمی در موفقیت آن استارت آپ دارد. به همین دلیل در این مقاله به ویژگیهای یک مدیر که منجر به موفقیت آن استارت آپ می شود می پردازیم.

یک) حضور همیشگی

مدیر یک استارت آپ باید همیشه و در همه جا حضور داشته باشد به همین دلیل هیچ گاه به صورت آفلاین نباشید. باید سعی کنید حضور پر رنگ در کسب و کار خود داشته باشید و تعامل مستقیم با قسمتهای مختلف کسب و کار خود از کارکنان تا مشتریان و تأمین کنندگان کسب و کار خود داشته باشید. گاهی ممکن است لازم باشد شما در هفته ۱۰۰ ساعت کار کنید و این اهمیت حضور مستمر شما در قسمتهای مختلف کسب و کارتان را نشان می دهد.

دو) داشتن اطلاعات جامع

شما باید متخصص ترین فرد در کسب و کار جدید خود باشید. هر مدیر استارت آپی لازم است در حوزه فعالیت و کسب و کار خود یک متخصص بوده و اطلاعات جامع و کاملی در خصوص آن داشته باشد. تسلط به تمامی ابعاد کار به شما کمک می کند تا نواقص را شناسایی کنید و هم به عنوان یک متخصص به تمامی راه حلهای ممکن در صورت بروز مشکل بیاندیشید. هم اینکه نیازی نیست بخشی از اختیارات کسب و کار خود را به فرد دیگری واگذار کنید.

سه) داشتن شخصیت کاریزماتیک

شما به عنوان یک مدیر استارت آپ باید یک شخصیت رویایی برای کارکنان و مشتریان خود باشید. آنها دوست دارند مطمئن باشند که برای یک فرد کامل و خوب کار می کنند. شخصیت کاریزماتیک یعنی شما علاوه بر اینکه قوانین و مقرارت و چارچوبهایی را برای کارکنان و کسب و کار خود تهیه می کنید که رعایت کردن آنها بسیار برایتان مهم است در عین حال یک رفتار انعطاف پذیر و صبورانه ای نیز با کارکنان خود دارید. این شخصیت موجب می شود افراد زیادی به شما و فعالیتتان اعتماد کرده و با خیال راحت تر برای شما کار کنند.

چهار) داشتن ایده ها و تجهیزات جدید

یک مدیر موفق استارت آپ باید همواره ایده های جدید برای توسعه فعالیت خود داشته باشد. چنین ایده هایی از دانش و تخصص کافی در آن زمینه نشأت می گیرد. علاوه بر این باید تلاش کند همواره امکانات و تجهیزات جدید را وارد کسب و کار خود کند تا از تکنولوژیهای جدید در ارائه محصولات و خدمات بهتر بهره مند شود.

پنج) تصمیم گیرنده اصلی

هر چند یک مدیر کاریزماتیک همیشه در حال مشورت کردن با کارکنان و مشاوران خود برای بهبود اوضاع کسب  و کار خود است ولی در نهایت به ویژه در شرایط بحرانی و سخت این مدیران هستند که تصمیم های نهایی را باید بگیرند و مسئولیت هر گونه نتیجه مثبت و منفی آن را بپذیرند و کارکنان را تشویق و ترغیب به اجرای این تصمیمات کنند.

شش) تشکیل تیم

مدیران موفق استارت آپها باید تلاش کنند یک تیم کاری تشکیل دهند. تشکیل این تیم ها فقط به عهده مدیران است زیرا در نهایت این مدیران هستند که سمت و سوی حرکت تیم را مشخص می کنند.

به طور کلی ، نمی توان اهمیت مدیران را نادیده گرفت. حتی نظریه های مختلفی که گاهی حضور مدیر را برای اداره کسب و کار و حضور دائمی آن را لازم نمی دانند همگی بر این باور هستند که مدیران ، هسته اصلی هر کسب و کاری هستند. با اینکه ممکن است عوامل زیادی مانند نوسات بازار یا اتفاقات ناگهانی موجب به هم خوردن تعادل یک کسب  و کار شود ولی باز هم این مدیران هستند که می توانند زمینه های موفقیت یا شکست یک کسب و کار را فراهم کنند.


آیا هر ایده ای را می توانید تبدیل به استارت آپ کنید؟ بهترین ایده ها کدامها هستند؟

فعالیت چند استارت آپ در یک فضای مشترک ، راه حلی برای کاهش هزینه ها

لزوم طراحی یک مدل کسب و کار منعطف برای استارت آپ ها

امروزه ، سیستم حمل و نقل متفاوت تر از گذشته است. یکی از جدیدترین تغییرات در سیستم های حمل و نقل که بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

سیستم های حمل و نقل و سامانه های اینترنتی همچون اسنپ و تپسی است. این سامانه های حمل و نقل که با استفاده از اینترنت راه اندازی شده و فعالیت می کنند به محض ورود به ایران ، طرفداران بسیاری پیدا کرد و هم اکنون افراد به جای استفاده از آژانسها ، با نصب اپلیکیشن این دو برند حمل و نقل ، از خدمات آن استفاده می کنند. از جمله دلایلی که موجب شد این برندهای حمل و نقل در ایران و سایر کشورها به سرعت به جایگاه بالایی دست پیدا کرده و محبوبیت زیادی پیدا کنند می توان به موارد زیر اشاره کرد.

یک) تفاوت قیمت ها

اولین و مهمترین دلیل مشتریان و مخاطبان این برندهای حمل و نقل ، قیمت مناسب آنهاست. این یک حقیقت است که قیمتها یکی از مهمترین مزیتهای رقابتی در بین برندها هستند. از آنجایی که این برندها ، موفق شدند همان خدماتی که آژانسها یا همان تاکسی تلفنی ها قبلاً در اختیار مردم قرار می دادند با همان کیفیت ولی با قیمت بسیار پائین تر در اختیار مشتریان و مخاطبان قرار دهند ، موفق شدند مخاطبان ومشتریان زیادی را از همان ابتدای کار به خود جلب کنند و اعتماد آنها را به دست آورند. بنابراین در موقعیتی که شرایط یکسان است ولی قیمت بسیار متفاوت است می توان انتظار داشت که مشتریان ، استقبال زیادی از برندی که خدمات خود را قیمت پائین تر ارائه می دهد داشته باشند.

دو) رضایت مشتریان

برخلاف سیستم های قبلی حمل و نقل توسط آژانسها ، در سیستم های حمل و نقل اینترنتی ، شاهد این هستیم که رضایت مشتریان از راننده و سفری که دادشته اند سنجیده می شود و این رضایت مشتریان است که در اولویت قرار می گیرد. به همین منظور ، شما بعد از خاتمه سفر خود ، راننده را مورد ارزیابی قرار می دهید و امتیاز مورد نظر خود را در این اپلیکیشن وارد می کنید. همین ارزیابی ها موجب می شود که امتیاز راننده پائین یا بالا برود و عملکرد آن توسط مشتریان مورد ارزیابی قرار گیرد.

سه) قیمتهای مقطوع

در این برندهای حمل و نقل ، قیمت ها مقطوع است و توسط این سامانه با توجه به فاصله و مدت زمان تعیین می شود. به همین دلیل مشتریان ، بر سر قیمتهای سفر خود بحث و صحبت نمی کنند و از طرفی خیالشان راحت است که قیمت مناسبی را پرداخت خواهند کرد.

چهار) افزایش خدمات

از دیگر عوامل افزایش محبوبیت این برندها می توان به توسعه خدمات برندهای حمل و نقل اینترنتی اشاره کرد. به عنوان مثال ، این برند با شناخت نیازهای مشتریان و مخاطبان ، سعی کرده بسیاری از آنها را برآورده کند. مثلاً با استخدام رانندگان خانم ، موجب شده است خانم هایی که تمایل دارند راننده آنها نیز خانم باشد به راحتی از این سامانه استفاده کنند. همچنین بسیاری از افراد که قصد دارند بسته یا سفارشات خود را به راحتی به محلهای مختلف برسانند از سیستم باکس این سامانه مانند اسنپ باکس استفاده کنند. این دو نوآوری موجب شد این برند ها از موقعیت خوبی برخوردار شوند.

پنج) حضور در شبکه های اجتماعی

حضور این برندها در شبکه های اجتماعی از دیگر عوامل مهم در موفقیت آنهست. این برندها ، در شبکه های اجتماعی حضوری فعال دارند ، با مخاطبان خود در ارتباط هستند و به خوبی با آنها تعامل می کنند.

به طور کلی ، برندهای حمل و نقل جدید ، توانسته اند به خوبی ، نقصهایی که در سیستم های حمل و نقل قبلی وجود داشت را شناسایی کنند و با جبران آنها ، حجم زیادی از بازار را در اختیار خود بگیرند. در میان تمامی برندهایی که وجود دارند ، اسنپ بیش از سایرین شناخته شده تر است زیرا آغاز گر این سامانه بوده و بسیاری از برندها از آن الگو گیری کرده اند.

نظر شما

برای توسعه محصول در بازار باید برنامه ریزیهای دقیق وجود داشته باشد.

در صورتی که این برنامه های دقیق و پیش بینی شده نباشند نمی توان به توسعه محصول در بازار امیدوار بود. دلیل اصلی آن هم این است که بازار ، مشتریان ، روشهای بازاریابی ، روشهای ارتباطی ، روشهای توزیع و بسیاری از موارد دیگر ، روز به روز در حال تغییر هستند. با ایجاد یک کسب و کار و گرفتن بخشی از بازار نباید امیدوار باشید که می توانید همین سهم در بازار را برای همیشه حفظ کنید. اگر برنامه ها و پیش بینی های درست در خصوص آینده نداشته باشید ، نه تنها موقعیت جدید و بهتری به دست نخواهید آورد بلکه همین موقعیت فعلی را نیز از دست خواهید داد.

به همین دلیل ، در مباحث بازاریابی یا هر شاخه ای ، توسعه علم و فن آوری ، بحث آینده پژوهی مطرح می شود. بر اساس آموزه های آموزش بازاریابی ، تحقیقات آینده پژوهی در هر شاخه و علمی به شما کمک می کند تا بتوانید توسعه و تغییرات آن شاخه یا علم را در آینده پیش بینی کنید و با کشف شکافهای موجود که در آینده ظهور پیدا خواهند کرد به توسعه آن علم کمک کنید. در علم بازاریابی نیز آینده پژوهی از جمله تحقیقات بسیار مهم است. در ادامه این مقاله ، حوزه ها و حیطه های اصلی بازاریابی که در تحقیقات آینده پژوهی باید مورد توجه قرار گیرند ذکر خواهد شد.

یک) خواسته ها و سلیقه مشتریان

دنیای کنونی روز به روز در حال تغییر است. به همین نسبت ، سبک زندگی افراد نیز با سرعت زیادی تغییر می کند. تغییر سبک زندگی افراد مساوی با ظهور نیازها ، خواسته ها و سلیقه های جدید است. شرکت ها  و افرادی که در حوزه خدمات یا تولید محصول برای مشتریان فعالیت دارند باید این تغییر خواسته ها  ، نیازها و سلیقه ها را در تحقیقات آینده پژوهی خود مورد بررسی قرار دهند و متناسب با این تغییرات پیش بینی شده حرکت کنند تا بتوانند محصولات خود را توسعه داده و جایگاه و سهم خود در بازار را حفظ کنند.

دو) روشهای مختلف توزیع محصول

همانگونه که محصولات ، خدمات و نیازهای مشتریان تغییر پیدا می کند. فن آوری و تکنولوژیهای جدید نیز وارد بازار می شوند و سرعت این تغییرات را بالا می برند. بنابراین اصلا دور از ذهن نیست که شما به سیستم های توزیع محصول جدید نیاز دارید. سیستم های قدیمی شما جوابگوی نیاز مشتریان و سرعت پیشرفت در بازار نخواهد بود. زیرا نه سرعت و نه کیفیت متناسب با این تغییرات را نخواهد داشت. به همین دلیل ، لازم است سیستم توزیع خود را توسعه دهید و از روشهای جدید که به بازار وارد خواهد شد آگاهی داشته باشید و فعالیتهای خود را مطابق با آن توسعه دهید. از نظر مشاور بازاریابی اگر نیاز به خرید ابزارها و ارتقاء تکنولوژی های مربوط به فعالیتتان است باید یک گام جلوتر باشید و قبل از تغییرات بازار این تکنولوژیها را وارد سیستم خدماتی خود کنید.

سه) روشهای جدید تعیین قیمت

قیمت هر محصولی از جمله گزینه های مهم آن محصول است. قیمت یکی از فاکتورهای اساسی در تعیین میزان استقبال مشتریان از محصولات شماست. پس لازم است با تغییراتی که ایجاد می شود شما نیز سیستم و روشهای قیمت گذاری خود را تغییر دهید. تحقیقات آینده پژوهی می توانند اطلاعات خوبی در جهت روشهای تعیین قیمت برای محصولات و خدمات جدید شما به بازار شوند.

چهار) تبلیغ کالا

روز به روز به کانالها و شبکه های اجتماعی ، روشهای ارتباطی نوین بین افراد افزوده می شود. این تغییرات و پیشرفتها ، می توانند نیازهای تبلیغاتی مشتریان را به خوبی تحت شعاع خود قرار دهند. همچنین بازاریابان نیز با طیف وسیعی از افراد ، رو به رو هستند که از این شبکه های ارتباطی در طول شبانه روز استفاده می کنند. پس کاملاً مشخص است که تبلیغات و آگاهی مردم از محصول یا خدمات شما می توانند از طریق روشهای مختلف و شبکه های گوناگون به اطلاع آنها برسد. با تحقیقات آینده پژوهی به خوبی متوجه خواهید شد که در آینده چه نوع تکنولوژیهایی که در خدمت تبلیغات خواهند بود وارد بازار خواهد شد تا زمینه های استفاده از این کانالهای جدید را ایجاد کنید.

ارزش یک برند را عوامل و فاکتورهای مختلفی تعیین می کنند. اما آیا هر برندی که فاکتورهای بالایی را در برند خود رعایت کرده و استانداردهای قابل قبول و بالایی دارد به عنوان یک برند با ارزش درک خواهد شد ؟

در این مواقع است که ارزش ادراک شده برند در نزد مشتریان در برابر ارزش اصلی برند مطرح می شود. برای اثر گذاری لازم یک برند در بازار و به دست آوردن مشتریان مورد نظر ، باید سعی کند ارزش ادراک شده برند را در ذهن مشتریان ، بالا ببرد. صاحب نظران حوزه برند و برندسازی معتقدند که غالبا ً مشتریان برای اینکه ارزش یک برند را درک کنند به ۴ مفهوم توجه دارند.

یک) قیمت محصولات برند به عنوان ارزش

در بسیاری از موارد ، قیمت کالاهاست که به عنوان یک ارزش اصلی درک می شود. اغلب مشتریان در بازار به دنبال این هستند که کالایی را با قیمت مناسب بتوانند تهیه کنند تا نیازشان با کمترین هزینه برطرف شود. پس در این مواقع ممکن است آن چیزی که برای یک مشتری و مخاطب ، به عنوان یک ارزش درک می شود با آن چیزی که برندسازان در نظر دارند مغایرت داشته باشد. همیشه می توان قیمت را یکی از ارزشهایی دانست که مشتریان به دنبال آن هستند پس اگر مشتریان بتوانند کالایی را به کمترین قیمت ممکن خریداری کنند به صورت خود به خود ارزش ادراک شده آن برند در ذهنشان افزایش پیدا می کند.

دو) منفعت در خرید یک کالا

علاوه بر قیمت ، مشتریان به این مفهوم مهم توجه دارند که از خرید یک کالا چه منافعی شامل حال آنها می شود. ممکن است کالاهای مشابه زیادی حتی با کیفیتهای بهتر در بازار وجود داشته باشند ولی ارزشی که مشتریان در ذهنشان برای یک کالا درک می کنند بالاتر باشد چون فکر می کنند سود و منفعت بیشتری را با خرید از این برند به دست می آورند. اگر مشتریان سود زیادی از خرید محصولات این برند به دست بیاورند ، آن را با ارزش تر درک خواهند کرد.

می توان این منافع را به اشکال مختلف به دست آورد. به عنوان مثال تصور کنید کالایی ، خدمات پس از فروش بیشتری دارد ، در مقابل کالای دیگری ممکن است قرعه کشی یا جایزه ای را برای خریداران در نظر گرفته باشد ، یا ممکن است به دلیل خدمات خیریه ای که برخی از برندها دارند ، برخی از مشتریان به دنبال خرید از این برندها باشند.

سه) کیفیت محصول

شاید همیشه کیفیت بالایی برای یک محصول ارزش ادراک شده در ذهن مشتریان را بالا نبرد. کیفیت یک امر نسبی است و ممکن است مشتریان مختلف به دنبال کیفیتهای مختلف باشند. غالباً ارزش ادراک شده یک برند از نظر کیفیت برای مشتریان به میزان هزینه ای است که برای خرید آن محصول صرف کرده اند. در صورتی که کیفیت محصول متناسب با میزان هزینه ای باشد که برای خرید آن صرف کرده اند ارزش ادراک شده آن برند در ذهن مشتریان افزایش پیدا می کند و آن را کالای با کیفیتی محسوب می کنند.

چهار) چه چیزهایی را به دست می آورد ؟

یکی از عوامل مهم در ارزش ادراک شده یک برند ، چیزی است که مشتریان از این برند به دست می آورند. همیشه مشتریان به این فکر می کنند که با انتخاب این برند چه چیزی را از دست می دهند و در مقابل چه چیز دیگری را به دست می آورند.

به طور کلی می توان گفت ، ارزش  ادراک شده یک برند به کیفیت یک کالا و قیمتی که صرف تهیه این کیفیت شده است مربوط است. مشتریان معمولاً این دو شاخص مهم را به عنوان ارزش یک برند در ذهن تداعی می کنند و ارزش برند بر اساس این دو عامل در ذهن مشتریان ایجاد می شود.

تصویر برند

نظر شما

روش‌های محافظت از محیط زیست که از دست هر کسی برآید محدود هستند. در این مقاله قصد داریم روش‌های محافظت از محیط زیست را ارائه کنیم.

حراست و مراقبت از زیستگاه و به طور کلی محیط‌هایی که در آن زندگی جریان دارد به معنای کوششی است که در جهت محافظت و حمایت از صحت و بهداشت و بهبود جو و اتمسفر و فضای مورد نظر و آدمی در ابعاد و جوانب فردی ، تشکیلاتی و اداری و یا عمومی ، از فضا و جو طبیعی پاسداری و نگه داری می‌کند.

نگهداری و صیانت از زیستگاه و طبیعت نیاز به دقت و اعتنا ، به کارها و اقدامات و تلاش‌های گوناگون بشری دارد. ایجاد مواد زائد و باطله ، ناپاکی جو و اقلیم و نابودی گونه‌های گیاهی و جانوری مختلف تعدادی از مولفه‌های مربوط به محارست و مراقبت از فضای زیستی می‌باشند. مراقبت و محارست از جو و اتمسفر و فضای زیستی متاثر از ۳ مولفه مرکب و در  هم عجین شده است: مقررات و تکالیف محیط زیستی ، سبک زندگی و عادات و تعلیم و تادیب. هریک از این سه مولفه در ابعاد گزینشات جهانی و نیز در ابعاد و جوانب شایستگی‌های عملی و کرداری و فردی بر زیستگاه و فضای زیستی اثرگذاری و نقش خواهند داشت.

در مزر و بوم‌های پیشرفته ، توافق نامه‌های محیط زیستی اختیاری و آگاهانه ، معمولاً یک برنامه و طرح و اصل‌هایی را به سازمان‌ها و کمپانی‌ها عرضه می‌کنند تا فعالیت‌ها و اقدامات بیشتری از کمترین معیارها و الگوهای نظارتی را بپذیرند و از توسعه بیشتر و عالی‌تر اقدامات و برنامه‌های محیط زیستی پشتیبانی و یاری نمایند.

اولین روش محافظت از محیط زیست ؛ از بانکداری برخط و اینترنتی بهره بگیرید

بانکداری برخط چندیست ک در ایران ایجاد و ساماندهی شده و اغلب موسسات و بانک‌ها این امکانات را برای مخاطبان خویش را فراهم ساخته‌اند تا بی‌آنکه احتیاجی به رفت و آمد در داخل و خارج شهر باشد افراد  قادر باشند تمام کارهای بانکی خویش را تکمیل و اجرا نمایند. بدین وسیله هم برگه‌های اندک‌تری استفاده شده و درختان اندک‌تری نابود می‌گردند و افزون بر آن با حداقل رسیدن عبور و مرور در خیابان آلوده شدن هوا هم به همان اندازه کاهش می‌یابد.

دومین روش محافظت از محیط زیست در شهر ؛ از خرید آنلاین و مجازی سایت‌های مخصوص استفاده کنید

در عصر حاضر با اندک‌ترین جست و جو قادرید بی‌هیچ رفت و آمد حضوری و عبور و مرور در خیابان هر چیزی که احتیاج دارید را فراهم نمایید. در صورتی که همه اشخاص لااقل تعدادی از خریدهای خویش را به صورت آنلاین و مجازی از سایت‌های مربوطه فراهم نمایند افزون بر پایین آمدن عبور و مرور و آلودگی جو و هوا در زمان و مخارج هم پس انداز لازم را کرده‌اید.

سومین روش محافظت از محیط زیست ؛ مواد زائد و باطله و آشغال‌ها را از هم جداسازی نمایید

همان گونه که مطلع هستید بسیاری از مواد دور ریختنی و زائد و آشغال‌هایی که روزانه ایجاد می‌کنید تجدید پذیر بوده و برخوردار از کاربرد دوباره و از نو می‌باشند. بنابراین از ظروف بازیافت عالی‌ترین بهره مفید را ببرید.

چهارمین روش محافظت از محیط زیست ؛ از سوخت و انرژی فسیلی به صورت حداقل بهره بگیربد

اغلب گازهای سمی  و زیانبخش را تاسیسات انرژی و تولید برق ، کارگاه ها و ماشین خانه ها ، اتوموبیل‌ها و شش درصد از آن‌ها را سامانه‌ها و دستگاه‌های افزایش دهنده دمای منازل ایجاد می‌نمایند. با مدیریت و استفاده درست از این سوخت‌ها از فضای زیستگاه و طبیعت مراقبت نمایید.

پنجمین روش محافظت از محیط زیست در شهر ؛ از استفاده مواد شیمیایی اجتناب نمایید

این گونه مواد در منزل در جهت اهداف گوناگونی کاربرد دارند ولی این مواد برای صحت و تندرستی آدمی و فضا و جو زیستی زیان بخش می‌باشند. اغلب اشخاص مطلع نیستند که قادرند به منظور تمیزی و پاکیزگی محیط و فضا یا گل کاری و باغداری از ماده‌های جانشین طبیعی این مواد  بهره بگیرند. در صورتی که در خانه از این ماده‌های شیمیایی مصرف می‌کنید آنان را به گونه‌ای صحیح کنار بگذارید و پرت نمایید.

ششمین روش محافظت از محیط زیست ؛ در فضای شغلی نیز حفاظت از محیط زیست را در نظر داشته باشید

اغلب چیزهایی که در منزل استفاده می‌گردد مواد اضافی و مقدار زیادی زباله را ایجاد می‌نماید ، در فضای شرکت و سازمان خود هم قادرند مضر باشند. گویی در شرکت‌ها و سازمان‌ها به مطلوب‌ترین حالت ممکن می‌شود در عرصه تجدید برگه و ورقه‌های نو از برگه و ورقه‌های زائد و به دردنخور عمل نمود.

نتیجه گیری از روش های محافظت از محیط زیست 

تعلیمات صحیح استفاده از منابع و مواد ، انجام برنامه‌های تعلیمی در جهت افزایش فرهنگ سازی و انجام برنامه‌های مشارکتی اداره و دستگاه محیط زیست با دیگر سازمان‌ها و شرکت‌ها در تخلیه و زدایش و نظافت طبیعت ، دریاها و فضای سبز و ترغیب انجمن‌ها و اتحادیه‌های گوناگون به پذیرش تعهد در برابر فضا و جو زیستی قادر است از دیگر اقدامات مفید در این زمینه باشند.


مطالب مرتبط :

چگونه به منابع طبیعی سرزمین مان کمک کنیم؟

بعضی روشهای بازاریابی سبز

تعریف محیط زیست چیست

انجمن بین المللی حمایت از محیط زیست 

انجمن شرکت های حامی محیط زیست